29 مارس 2024 - 09:42

آیا سفر برای بهبودیافتگان از امیکرون بی خطر است؟

5 مارس 2022 - 15:30 dsfr.ir/6k42g

آیا سفر برای بهبودیافتگان از امیکرون بی خطر است؟
cnbcfm.com
سفر در دوران امیکرون

در حال حاضر، میلیون ها نفر از سویه اُمیکرون بهبود یافتند همچنین به طور کامل واکسینه شده اند، این افراد معمولا ایمنی فوق العاده دارند که باعث شروع دوباره گردشگری در جهان خواهد شد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از سی ان بی سی، هر چند افراد بهبود یافته و واکسینه شده تا حدودی در برابر ابتلا به کووید مصونیت دارند، اما متخصصان درباره میزان و مدت زمان حفاظت در برابر ویروس کرونا اختلاف نظر دارند.

محققان در دانشگاه ملی سنگاپور اظهار کردند: خطر ابتلا به بیماری شدید برای افراد واکسینه شده و بهبودیافته اندک است اما همچنان خطر وجود دارد و این افراد در معرض احتمال ابتلاء مجدد قرار خواهند گرفت زیرا خطر ابتلا به بیماری کووید در همه جا هست البته ممکن است این بیماری برای افراد بسیاری، تنها یک بیماری خفیف و احتمالا بدون علامت خواهد بود.

نتایج بررسی ها نشان داده است، با توجه به جهش سریع این ویروس، افراد باید همیشه از خود محافظت کنند زیرا هنوز به پایان همه گیری نرسیده ایم و باید برای سفر واکسیناسیون کامل (سه دوز)، پوشیدن ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و تهویه را در نظر گرفت.

افراد با نقص ایمنی همچنین اطرافیان آنان باید احتیاط بیشتری داشته باشند زیرا این ویروس بسیار حیله گر است.

قبل از سفر باید همیشه خطر سویه دیگر بیماری همچنین کووید طولانی پس از موارد خفیف را در نظر داشت.

نکته مهم این است که این بیماری هرگز به پایان نخواهد رسید و همچنان سویه های دیگر بروز خواهند کرد و گردشگران ممکن است با سویه جدید بیماری مواجه شوند.

1