25 آوریل 2024 - 11:09
استاندار خراسان رضوی خبر داد

آماده باش تمام دستگاه های مشهد برای نوروز ۱۴۰۱

4 مارس 2022 - 19:30 dsfr.ir/7n558

آماده باش تمام دستگاه های مشهد برای نوروز ۱۴۰۱
میثم رودکی
سفر زمینی به مشهد

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: جهت جلوگیری از هرگونه اختلال در فرآیند خدمت به زائران در نوروز ۱۴۰۱ تمام دستگاه ها در حالت آماده باش قرار گیرند و به همین منظور مرخصی تمام مدیران از ۲۵ اسفندتا ۱۵ فروردین سال آینده لغو خواهد شد.

به گزارش «دنیای سفر» یعقوبعلی نظری امروز در جلسه ستاد خدمات سفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مفتخریم که تمام امور ما حول محور معنوی امام رضا(ع) تنظیم می شود و می چرخد. امیدوارم با توجه به آمادگی های ایجاد شده بتوانیم خدمتگذار خوبی برای زائران باشیم.

وی اضافه کرد: نوروز امسال با جمعیتی متراکم تر از مسافران نسبت به سال های گذشته مواجه خواهیم بود و یکی از دلایل آن برطرف شدن محدودیت های ۲ سال گذشته بوده است. مردم ما برای زیارت امام رضا(ع) عطش بسیاری دارند و ما وظیفه داریم در تمام بخش ها آمادگی داشته باشیم. در استان به ستاد خدمات سفر با مسئولیت معاون امور زائران استانداری و در مشهد به قرارگاه عملیاتی سفر که مسئولیت آن را فرماندار مشهد بر عهده خواهد داشت، نیازمندیم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم آماده باش تمام دستگاه ها در نوروز ۱۴۰۱ ادامه داد: ماموریت خدمت به زائران نباید دچار اختلال شود. باید توجه داشت تمام دستگاه ها به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم درگیر این ماموریت خواهد شد. فعالیت قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد باید شبانه روزی باشد. همچنین به شهرداری مشهد پیشنهاد می کنم ساز و کاری ۲۴ ساعته داشته تا برای هرگونه اقدام لحظه ای و به موقع آمادگی داشته باشد.

نظری اضافه کرد: به هیچ وجه در نوروز ۱۴۰۱ نباید از نظر تامین کلا مشکلی داشته باشیم. ستاد تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی بر اساس پیش بینی ها وضعیت را از این منظر بررسی کند. یکی از مهم ترین موضوعات بخش تامین کالا به خصوص در اطراف حرم رضوی است تا آرامش روانی زائر درگیر تامین کالا نباشد. همچنین قیمت ها باید کنترل شود تا احجافی در حق زائری صورت نگیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: موضوع بازگشت مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است؛ مسافرانی که به تدریج در مشهد حضور پیدا می کنند، در برگشت دچار چالش و گرفتاری نشوند. اگر قرار است برای اتوبوس های بین شهری هماهنگی صورت گیرد، اقدامات آن از امروز انجام شود.

نظری گفت: در کنار این موضوع باید مساله اسکان مسافران در صورت بروز وضعیت اضطراری مورد تاکید قرار گیرد چرا که اگر در ساعتی خاص بحران ایجاد شد، آمادگی وجود داشته باشد که کدام زائر در کدام محل باید مدیریت شود. همچنین باید ظرفیت ها توسط تمام بخش ها اعم از مردمی و حکومتی بسیج شوند.

وی بیان کرد: ستاد کرونای خراسان رضوی باید آمادگی ۱۰۰ درصدی برای نوروز ۱۴۰۱ داشته باشد. خوشبختانه خراسان رضوی قله پیک ششم کوتاهی را سپری کرد. امیدوارم سراشیبی نموداری ادامه پیدا کند و در پایان سال شرایط کرونایی خوبی را شاهد باشیم.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد فرض را بر این قرار دهد که در صورت قرمز شدن ناگهانی شرایط در نوروز توان مقابله با آن را داشته باشد. همچنین سایر دستگاه ها فرض کنند شرایط خوب و سفید است تا از تمام ظرفیت خود برای خدمت به زائران استفاده کنند.

نظری تصریح کرد: همچنین از حداکثر توان کمیته اطلاع رسانی در قبل و حین سفرها نهایت استفاده صورت گیرد. همچنین ستاد امر به معروف در این ایام فعال باشد تا شاهد مظاهر نامناسب در لحظه تحویل سال نباشیم.

1