19 آوریل 2024 - 19:51
رئیس پلیس راه خراسان رضوی:

بررسی کارت واکسن خودروهای شخصی غیرممکن است

23 فوریه 2022 - 14:40 dsfr.ir/gq9iw

بررسی کارت واکسن خودروهای شخصی غیرممکن است
میثم رودکی
جاده نیشابور به مشهد

رئیس پلیس راه خراسان رضوی با اشاره به لزوم همراه داشتن کارت واکسن مسافران در سفرهای نوروزی گفت: با توجه به حجم زیاد ورودی مسافران بررسی کارت واکسن تمامی سرنشنیان امری غیرممکن است.

به گزارش «دنیای سفر» سرهنگ حسین میش مست در گفت و گو با ایسنا در خصوص میزان تصادفات محورهای خراسان رضوی در بهمن ماه اظهار کرد: ۴۰۲ فقره تصادف جرحی در بهمن ثبت شده که ۵۴۶ نفر مجروح در پی داشته و ۲۴ فقره تصادف فوتی داشته ایم که منجر به فوت ۲۶ نفر شده است. همچنین ۳۰۵ فقره تصادف خسارتی نیز در این ماه صورت گرفته است.

وی افزود: این در حالی است که در بهمن ماه سال گذشته ۴۳۸ فقره تصادف جرحی با ۶۳۳ مجروح، ۲۸ فقره تصادف فوتی با ۳۴ نفر فوتی و ۶۶۲ فقره تصادف خسارتی به ثبت رسیده است. خوشبختانه تعداد متوفیان ناشی از تصادفات فوتی ۲۴ درصد کاهش، تعداد مجروحان ناشی از تصادفات جرحی ۱۴ درصد و تصادفات خسارتی نیز ۵۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی در خصوص میزان تردد خودروهای شخصی در محورهای استان در بهمن ماه خاطرنشان کرد: ورودی ها به خراسان رضوی در بهمن ماه نسبت به ماه قبل آن ۶ درصد و خروجی ها ۵ درصد افزایش داشته است. همچنین ورودی و خروجی ها به مشهد نیز به ترتیب ۲ و یک درصد افزایش داشته است.

میش مست در خصوص لزوم داشتن کارت واکسن در سفرها نوروزی خاطرنشان کرد: چک کردن کارت واکسیناسیون مسافران در سفرهای حمل ونقل عمومی پیش از صدور بلیت میسر است، اما با توجه به حجم ورودی خودروهای شخصی در ایام نوروز، توقف خودروها و چک کردن کارت واکسن تمامی سرنشینان خودرو امری غیرممکن است.

وی ادامه داد: اگر ابلاغیه چک کردن کارت واکسن سرنشینان خودرو توسط ستاد کرونا یا پلیس راهور ناجا ابلاغ شود، پلیس راه خراسان رضوی آمادگی انجام این کار را دارد، اما با وجود حجم زیاد ورود مسافران این کار تقریبا غیرممکن است.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی تصریح کرد: البته همانند گذشته که خودروهای غیربومی بر اساس پلاک مورد اعمال قانون قرار می گرفتند، محدودیت هوشمند بر اساس پلاک خودرو توسط دوربین های نظارتی قابل انجام است. اگر در پایتخت تفاهمی در این خصوص صورت گیرد که کارت واکسن مالک خودرو توسط پلاک ماشین کنترل شود، این اقدام توسط دوربین های نظارتی قابل کنترل است.

1