25 آوریل 2024 - 20:37

موارد تفویض شده حوزه صنایع دستی تشریح شد

22 فوریه 2022 - 03:00 dsfr.ir/wy67z

موارد تفویض شده حوزه صنایع دستی تشریح شد
میثم رودکی
صنایع دستی میبد یزد

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی موارد تفویض شده به استان ها در این حوزه را تشریح کرد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری مهر، فرهاد غلامعلی فلاح با اشاره به برگزاری همایش مدیران کل استان ها و اعلام تفویض اختیار از سوی ضرغامی به مدیران کل میراث فرهنگی ۳۱ استان کشور، گفت: با هدف تسهیل در ارائه خدمات به هنرمندان صنایع دستی در استان های مختلف مواردی از سوی این وزارتخانه در حوزه صنایع دستی به ادارات کل استانی تفویض اختیار شد.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: از جمله موارد تفویض شده به استان ها در حوزه صنایع دستی می توان به تسهیلات تبصره ۱۸، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد. به همین منظور اخیراً سامانه ای برای ارائه تسهیلات به صنعتگران و متقاضیان طراحی شده است.

فلاح اضافه کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات با مراجعه به این سامانه وارد کارتابلی که برای آن ها تعریف شده می شوند و می توانند نسبت به ثبت تسهیلات مورد نیاز خود اقدام کنند.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: البته پیش تر نیز موارد مهمی در این حوزه به استان ها تفویض شده که می توان به پروانه تولید انفرادی و کارگاهی، پروانه تولید چندرشته ای متمرکز و غیرمتمرکز، مجوز تأسیس، مجوز مشاغل خانگی و صدور کارت شناسایی اشاره کرد. تمام این موارد به استان ها تفویض شده و ما در ستاد وظیفه هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای آن ها را داریم.

1