17 آوریل 2024 - 02:47
به مناسبت روز جهانی راهنمایان گردشگری؛

پیام سفرای دانمارک و اسپانیا/ باید چشم به راهنمایان گردشگری داشت

22 فوریه 2022 - 00:40 dsfr.ir/1o7dq

پیام سفرای دانمارک و اسپانیا/ باید چشم به راهنمایان گردشگری داشت
میثم رودکی
مراسم اختتامیه کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در تهران

سفرای #دانمارک و #اسپانیا به مناسبت دوم اسفند ماه روز جهانی راهنمایان #گردشگری در بزرگ ترین گردهمایی راهنمایان در ایران که به صورت مجازی برگزار شد، پیام داده و از حضورشان در سفرها تشکر کردند.

به گزارش «دنیای سفر»، پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران ۱۴۰۰، با پیام سفرای دانمارک و اسپانیا به رسم هر سال در روز دوم اسفند ماه این بار به صورت مجازی برگزار شد.

در این گردهمایی مجازی سفرای دانمارک و اسپانیا به صورت تصویری حاضر شدند. پیام تبریک خود را به مناسبت این روز به راهنمایان ایرانی اعلام کردند. جسپر وار، سفیر دانمارک در تهران، ضمن تبریک روز بین المللی راهنمایان گردشگری، گفت: من و همسرم چندین ماه است در ایران اقامت داریم و در طول این مدت به شهرهای مختلفی سفر کرده ایم. در اصفهان، کاشان، شیراز با کمک راهنمایان حرفه ای ایرانی سفر کردیم کمک راهنمایان باعث شد که تجربه خوبی و کاملی از این سفرها برایمان به یادگار بماند. امیدوارم همه عاشقان گردشگری بتوانند با کمک این راهنمایان حرفه ای از ایران دیدن کنند و از این ظرفیت عظیم بهره مند شوند.

در ادامه آنخل لوسادا فرناندز، سفیر اسپانیا در تهران، هم به صورت مجازی روز ۲۱ فوریه، روز جهانی راهنمایان گردشگری، را تبریک گفت و بیان کرد: خیلی خوشحالم که در این روز در بین راهنمایان گردشگری حضور دارم. راهنمایان گردشگری سفیران واقعی هر کشوری هستند که به گردشگران خارجی دانش، فرهنگ و تاریخ هر کشور را معرفی می کنند. متأسفانه پاندمی کرونا ضربه مهلکی به گردشگری وارد کرده است، اما با پایان آن، باید چشم به راهنمایان گردشگری داشت. به عنوان سفیر اسپانیا معتقدم از طریق گردشگری می توان ارتباطات دو طرفه بین ملت ها را تقویت کرد. چون ایران با میراث فرهنگی غنی اش می تواند این روابط را با اسپانیا و هر کشور دیگری تقویت کند.

1