29 مارس 2024 - 13:52

هتل های سازگار با محیط زیست چه ویژگی هایی دارند؟

25 فوریه 2022 - 09:00 dsfr.ir/of1gy

هتل های سازگار با محیط زیست چه ویژگی هایی دارند؟
دریافتی
هتل ها چگونه حامی محیط زیست می شوند؟

بسیاری از #هتل هایی که دارای ویژگی های سازگاری با محیط زیست است، در شهرهای کانادا، لاهور پاکستان، مدلین کلمبیا، بوگوتا پایتخت کلمبیا و اکورهولنی و ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی و همچنین مونیخ قرار دارد اما هر کدام از این هتل ها در جایگاه خاصی از این منظر تعریف شده است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از یورونیوز، سفر با آگاهی از بحران آب و هوا همیشه آسان یا ساده نیست و در مواجهه با شرایط اضطراری حتی بی میل ترین افراد را مجبور به توجه می کند.

کسانی که می خواهند به کاوش در جهان ادامه دهند، باید قبل از رزرو تعطیلات خود تحقیقات بسیار بیشتری نسبت به گذشته انجام دهند. ممکن است در صورت امکان به جای هواپیما از قطار استفاده کنید اما آیا به میزان پایداری اقامتگاه خود فکر کرده اید؟ در این مطلب از «دنیای سفر» پنج شهر با بیش ترین هتل های پایدار در جهان را معرفی می کنیم.

ونکوور، کانادا

یافتن محل اقامت پایدار در شهر ونکوور که ۴۴ درصد از هتل های آن سازگار با محیط زیست است، بسیار آسان است. تعجب نخواهید کرد که این شهر کانادایی ادعای مقام اول را داشته باشد زیرا این ونکوور سال گذشته به عنوان سبزترین شهر جهان انتخاب شده است. ونکوور به دلیل تلاش هایش برای کاهش ردپای کربن و افزایش بازیافت از ۴۰ به بیش از ۶۰ درصد تنها در یک دهه مورد تحسین قرار گرفته است.

این هتل ها در زمینه بازیافت بسیار موفق بوده و در آن تولید زنبور عسل و منوی ارگانیک و گزینه های یک بار مصرف برای غذاخوری ها بسیار مهم است.

استکهلم، سوئد

استکهلم دومین شهر با پایدارترین هتل های جهان در اروپاست و با هدف تبدیل شدن به سوخت بدون فسیل تا سال ۲۰۴۰، این شهر در حال حاضر یکی از سبزترین شهرهای اروپا و پیشگام در توسعه پایدار محسوب می شود.

بیش از ۴۰ درصد از ۲۱۶ هتل آن نشان پایداری را دریافت کرده اند. هتل الیت ادن پارک یکی از اولین اقامتگاه هایی است که در پایتخت سوئد موفق به دریافت عنوان «پیشرو در انرژی و طراحی محیطی» شده است. این هتل اخیرا برای تشویق میهمانان به استفاده از روش های حمل ونقل سبزتر نقاط شارژ خودروهای الکتریکی را در پارکینگ خود معرفی کرده است.

تورنتو، کانادا

کشور کانادا در مورد هتل های پایدار بسیار خوب عمل کرده و در حال حاضر ۲۵ درصد از هتل های تورنتو، شهر مهم دیگری در این کشور، به عنوان هتل های دوستدار محیط زیست فهرست شده است.

هتل با «زباله صفر» برای کسانی که سعی در کاهش رد پای کربن خود دارند، جالب است زیرا این هتل متعهد است ۸۵ درصد از زباله های خود را از محل دفن زباله نجات دهد و یک مرکز کمپوست سازی هم در خود دارد. غذای آن نیز کاملا از کشاورزان محلی در شعاع ۱۰۰ کیلومتری ساختمان تهیه می شود. این هتل نمونه ای از معماری پایدار است که فضای داخلی و نمای بیرونی آن از چوب نارون ساخته شده است.

کلگری، کانادا

بیش از ۲۳ درصد از هتل ها در شهر کلگری پایدار است زیرا در این اقامتگاه ها بازیافت کارآمد، محصولات محلی و شیوه های صرفه جویی در انرژی ارائه می شود.

برای به حداقل رساندن مصرف انرژی هتل «لو ژرمن» به گرمایش و سرمایش زمین گرمایی روی آورده تا اتاق های خود را در دمای عالی نگه دارد و در عین حال از سوخت های فسیلی دور باشد.

ادمونتون، کانادا

شهر ادمونتون کانادا در این لیست رتبه چهارم را به خود اختصاص داده و بیش از ۲۲ درصد از هتل های آن دوستدار محیط زیست است. این شهر پایدارترین شهر در کل کشور در نظر گرفته می شود.

1