28 مارس 2024 - 09:33
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان:

امکان بهره برداری از واحدهای اقامتی غیررسمی مشهد در نوروز پیش بینی شده است

21 فوریه 2022 - 19:00 dsfr.ir/yq3g9

امکان بهره برداری از واحدهای اقامتی غیررسمی مشهد در نوروز پیش بینی شده است
میثم رودکی
هتل آپارتمانی در مشهد

معاون #گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از بازگشایی تمام واحدهای اقامتی #مشهد و پیش بینی استفاده از واحدهای اقامتی غیررسمی در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» یوسف بیدخوری در نشست تخصصی بازرسان تشکل های گردشگری که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کیفیت واحدهای اقامتی خراسان رضوی در کشور بی نظیر است. خدمات ویژه ای که در خراسان رضوی ارائه می شود، در وهله نخست نتیجه تلاش های بهره برداران و سپس نظارت های مستمر بازرسان تشکل های گردشگری بوده است.

وی افزود: در راستای تفویض اختیارات صورت گرفته در وزارت خانه، اداره کل میراث فرهنگی‎، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز توجه ویژه ای به تفویض کارها به شهرستان ها دارد. در آینده ای نزدیک بسیاری از اقداماتی که در حوزه استانی انجام می شده را در شهرستان ها به صورت ویژه خواهیم داشت. در اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی تاکید داریم که به تمام ادارات شهرستانی در مورد فعالیت های اجرایی اختیارات تام داده شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: امیدوارم به کمک بازرسان تشکل های گردشگری بتوانیم برای نخستین بار یک کار ویژه و خاص را در ایام نوروز ۱۴۰۱ انجام دهیم. ایامی که می تواند تمرین خوبی برای آغاز پساکرونا باشد. البته این موضوع نباید موجب غفلت و در نتیجه عادی انگاری کرونا شود. در نظارت ها باید توجه ویژه ای به پروتکل های بهداشتی واحدهای اقامتی و کارکنان آن ها شود که زائران امام هشتم(ع) با خیالی آسوده در واحدهای اقامتی مشهد حضور داشته باشند.

بیدخوری خاطرنشان کرد: پس از گذشت دو سال از بحران شیوع کرونا هنوز برخی از واحدهای اقامتی مشهد تعطیل هستند. هنوز ۱۰۰ واحد اقامتی شامل های هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمان پذیرها تعطیل هستند که تاکید ما به بازرسان این است که نگاه ویژه ای به این واحدها و آماده سازی آن ها برای نوروز داشته باشند تا آماده پذیرایی از زائران و مسافران در نوروز ۱۴۰۱ شوند.

وی ادامه داد: واحدهایی داریم که هنوز پروانه معتبر ندارند. این واحدها دارای مجوز هستند، اما باید در سامانه جانا اطلاعاتشان بارگذاری شود تا در ایام نوروز شاهد فعالیت واحدهای اقامتی غیرمجاز نباشیم. علت این تاکید این است که در نوروز ۱۴۰۱ با توجه به حجم گسترده زائران باید از یک سری از واحدهای اقامتی غیررسمی نیز استفاده کنیم. واحدهای اقامتی رسمی پروتکل ها را بهتر رعایت می کنند و امکانات بهتری فراهم می کنند. اولویت نیز استفاده از واحدهای اقامتی رسمی است، اما با توجه به حجم گسترده زائران در صورت لزوم از مکان هایی مانند مدارس، حسیینه ها و سالن های ورزشی نیز استفاده خواهیم کرد. البته برای این موضوع در قالب کمیته اسکان و رفاه پیش بینی های لازم صورت گرفته و آمارهای لازم جمع آوری شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی خطاب به بازرسان عنوان کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی تا نوروز ۱۴۰۱ باقیمانده می توانید حداقل یک بار از تمامی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی بازدید داشته و نواقص را به آن ها اعلام کنید و در روزهای پایانی اسفند نیز بازدید دوم را داشته باشید.

بیدخوری گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا واحدهای گردشگری امسال تعطیل نیستند و می توانند میزبان زائران باشند، البته باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و به گونه ای نباشد که مردم تصور کنند کرونایی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همچنین بازدیدهای تلفیقی از محورهای خراسان رضوی نیز با کمک سایر دستگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، اداره اماکن، تعزیرات حکومتی و مدیران اداره کل میراث فرهنگی استان در شهرستان ها صورت خواهد گرفت.

1