19 آوریل 2024 - 11:35
معاون استاندار آذربایجان غربی:

بافت تاریخی ارومیه به سمت بافت مخروبه پیش می رود

17 فوریه 2022 - 14:00 dsfr.ir/7x0wf

بافت تاریخی ارومیه به سمت بافت مخروبه پیش می رود
میثم رودکی
فضای باز محوطه کلیسای طاطائوس مقدس در چالدران آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: بافت تاریخی #ارومیه به سمت بافت مخروبه شهر پیش می رود و اگر تدبیری انجام نگیرد شاهد تخریب هرچه بیشتر خواهیم بود.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری مهر، آیدین رحمانی شنبه شب در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه عمده ترین مشکل در استان عدم تعامل بین دستگاه هاست که با تعامل امکان طرح مشکلات و یافتن راهکار مناسب وجود دارد، افزود: دولت خواهان بهبود وضعیت بافت فرسوده است و ضوابط در حال اتمام است و با ابلاغ آن امکان ساخت و ساز فراهم می شود.

وی ادامه داد: بافت تاریخی یکی از دغدغه های استاندار آذربایجان غربی است و بنا داریم سطح بافت تاریخی شهر را کاهش دهیم و نقد جدی بر مساحت بافت تاریخی شهر داریم و میراث فرهنگی بدون هماهنگی با سایر دستگاه ها شهرهای کشور را دچار مشکل کرده است.

رحمانی با بیان اینکه کمبود فضاهای عمومی یکی از مشکلات ارومیه بوده و مشهود است، گفت: آمادگی کامل داریم از ظرفیت کمیسیون ماده ۵ برای ایجاد ظرفیت برای شهرداری ارزش افزوده کنیم تا در محلات مورد نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خصوص حمل و نقل عمومی نیز اظهار کرد: سرانه تراکم جمعیتی استفاده کنندگان در هر سفر بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است و در سطح شهر حمل و نقل عمومی به سمتی می رود که شهروندان استفاده نمی کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در کمیسیون ماده ۵ برای حل و فصل مشکلات شهر تلاش می کنیم و ضوابط طرح تفصیلی با نظر شهرداری به طور عمده ای اصلاح شد و امیدواریم پس از تصویب و ابلاغ مشکلات عمده و اساسی شهر حل شده و رونق در ساخت و ساز را شاهد خواهیم بود.

رحمانی با بیان اینکه در طرح جامع به دنبال حل مشکلات طرح هستیم، ادامه داد: از سوی باید توجه داشته باشیم که افزایش تراکم و طبقات، موجب کاهش توسعه شهر می شود.

وی افزود: باید از منابع ملی برای اجرای پروژه کمربندی اصلی شهر استفاده شود اما باید بدانیم کمربندی اصلی شهر نیازمند بازنگری دقیق است چرا که موجب بار ترافیکی در کمربندی خاتم الانبیا (ص) می شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امنیت اخلاقی سفر در حوزه حمل و نقل عمومی شهر ارومیه وجود دارد، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران برای حوزه حمل و نقل عمومی جذب شوند تا از ظرفیت های این حوزه برای تجاری سازی استفاده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه مشاور طرح جامع ارومیه مشخص شده و با توجه به نیازهایی که داشتیم در خصوص خط محدوده شهر بحث هایی شده که به زودی ابلاغ می شود، افزود: اداره کل راه و شهرسازی آماده امضا تفاهم نامه در راستای حل مشکلات میدان امام خمینی (ره) با شهرداری ارومیه است.

محسن حمزه لو در خصوص وجود مشکلاتی در پروژه کمربندی اصلی شهر اظهار کرد: در شهر ارومیه هم افزایی در راستای توسعه شهر وجود ندارد و باید همکاری مستمر در راستای حل مشکلات و رفع موانع اقدام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با ظرفیت کمیسیون ماده ۵ در خدمت پرسنل شهرداری خواهیم بود و از ظرفیت اراضی خود و اراضی مازاد دستگاه های دولتی در اولویت برای تأمین مسکن پرسنل انجام می گیرد.

1