19 آوریل 2024 - 05:56
با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری؛

فرودگاه جزیره تنب بزرگ افتتاح شد

16 فوریه 2022 - 13:40 dsfr.ir/ov1qr

فرودگاه جزیره تنب بزرگ افتتاح شد
ایرنا
فرودگاه جزیره تنب بزرگ

با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیران فرودگاهی و مقامات کشوری و لشگری؛ #فرودگاه جزیره استراتژیک تنب بزرگ افتتاح شد.

به گزارش «دنیای سفر» از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، با حضور کاپیتان محمدی بخش، معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، امیر مکری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مدیران فرودگاهی و مقامات کشوری و لشگری؛ فرودگاه جزیره استراتژیک تنب بزرگ افتتاح شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم افتتاح فرودگاه جزیره استراتژیک تنب بزرگ گفت: فکر می کنم خداوند متعال بهترین ایام و بهترین زمان را انتخاب کرد که بعد از سال ها تلاش، کوشش و فداکاری، امروز این فعالیت و این ماموریت به انجام رسید، شروع شد و ان شاالله استمرار داشته باشد.

کاپیتان محمدی بخش ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های بسیار فرماندهان و مجموعه نیروی دریایی سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح در پذیرش مسئولیت، افتتاح فرودگاه استراتژیک تنب بزرگ و اختصاص فرودگاه به پرواز هواپیماهای مسافربری، اظهار امیدواری کرد نتیجه عملی این اقدام برای مردم عزیز و در یک جزیره کاملا ایرانی و به نام امیرالمومنین (علیه السلام) فعالیت های خود را آغاز کنند.

وی گفت: افتخار داریم گواهینامه عملیاتی فرودگاه تنب بزرگ را در قالب سازمان هواپیمایی کشوری تقدیم شما کنیم و با افتخار اعلام کنیم که فرودگاه تنب بزرگ قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای مسافری را دارد و دارای گواهینامه معتبر از سازمان هواپیمایی کشوری است.

کاپیتان محمدی بخش در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با توان بالای عملیاتی که در همه مجموعه های دست اندرکار وجود دارد، ضمن رفع کاستی های موجود، پروازهای فرودگاه شبانه روزی انجام شده و برای آسایش و رفاه مردم خدمت رسانی صورت گیرد.

به گزارش «دنیای سفر» این فرودگاه متعلق به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و با طول باند ۲۱۵۰ متر آماده پذیرش هواپیماهای تا رده امبرایر۱۴۵ است.

گفتنی است؛ مجوز استفاده هواپیماهای غیرنظامی از این فرودگاه پس از انجام ممیزی های مربوطه و احصا استانداردها توسط ریاست سازمان صادر و مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت.

شایان ذکر است، این فرودگاه در فاصله۸۰ مایلی از فرودگاه بندرعباس در دهانه تنگه هرمز قرار دارد و مجوز پرواز هواپیماهای غیرنظامی از فرودگاه تنب بزرگ در راستای خدمات رسانی به خانواده های مستقر در این جزیره صادر شده است.

1