28 مارس 2024 - 01:27

کشف چند سرباز جدید «ارتش سفالین» در چین

13 فوریه 2022 - 13:20 dsfr.ir/6i4wu

کشف چند سرباز جدید «ارتش سفالین» در چین
میراث فرهنگی چین
لشکر سفالین شامل اثاث قبر و مجسمهٔ سفالی هزاران سرباز مجهز مربوط به پادشاهی چین شی هوان، مؤسس دودمان چین در ۲۲۰ پیش از میلاد است

باستان شناسان موفق شدند شمار بیشتری از سربازان «ارتش سفالین» مشهور #چین را کشف کنند.

به گزارش «دنیای سفر» و به نقل از انشنت اوریجینز، باستان شناسان با کاوش در شهر «شی آن» موفق شدند ۲۰ سرباز دیگر «ارتش سفالین» تاریخی چین را کشف کنند.

این مجسمه های جدید در گودال شماره یک که خارج از مقبره مخفی امپراتور واقع شده کشف شدند و در وضعیت مناسبی قرار دارند.

در بین این مجسمه ها که به تازگی کشف شده اند یک ژنرال و یک افسر ارتش نیز به چشم می خورند. گودال شماره یک که مملو از پیاده نظام و ارابه است مساحتی معادل ۱۴,۲۶۰ متر مربع را در برگرفته است. انتظار می رود با پایان کاوش در این بخش، بیش از شش هزار مجسمه سرباز و اسب کشف شود.

«ارتش سفالین» ۲۲۰۰ سال پیش برای حفاظت از امپراتور «چین شی هوانگ» در زندگی پس از مرگ ساخته شد و تنها مجموعه مجسمه های نظامی جهان محسوب می شود که در این تعداد زیاد ساخته شده است. «چین سی هوانگ» به عنوان نخستین امپراتور، چین را متحد کرد. گمان می رود این امپراتور ارتشی متشکل از ۵۰۰هزار مرد را در اختیار داشته است.

در اسناد تاریخی چین به «ارتش سفالین» و یا دلیل ساخته آن هیچ اشاره ای نشده است. محققان معتقدند ۷۰۰هزار کارگر طی ۳۰ تا ۴۰ سال ساخت «ارتش سفالین» و مقبره را به اتمام رساندند.

«ارتش سفالین» برای نخستین بار در سال ۱۹۷۴ توسط کشاورزانی کشف شد که قصد داشتند چاهی را در فاصله کمی از مقبره این امپراتور حفر کنند. در نتیجه آن ها سردآبه ای کشف کردند که هزاران مجسمه نظامی بی نظیر را که در ابعاد انسان های واقعی ساخته شده بودند و برای مبارزه آماده بودند کشف کردند. از آن زمان تاکنون، باستان شناسان حدود ۸۰۰۰ مجسمه متعلق به این ارتش را که همگی با رعایت جزئیات ساخته شده اند کشف کرده اند.

1