24 آوریل 2024 - 16:31

موافقت اصولی با ساخت ۳ هتل ۵ ستاره در گیلان

14 اکتبر 2021 - 17:00 dsfr.ir/nn21l

موافقت اصولی با ساخت ۳ هتل ۵ ستاره در گیلان
دریافتی
هتل کادوس گراند رشت

رضا حسن پور با بیان اینکه در #گیلان ۲۵۳ پروژه #گردشگری در دست اجراست، گفت: پیش بینی شده است که این پروژه ها برای ۴ هزار نفر اشتغالزایی و ۳۷۵ اتاق و ۱۲ هزار تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه کنند.

به گزارش «دنیای سفر» وی همچنین اضافه کرد: در سال جاری نیز ۴۰پروژه گردشگری در استان به بهره برداری می رسند که شامل هتل، بومگردی، سفرخانه و رستوران در مناطق مختلف هستند.

حسن پور با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ برای بیش از ۱۰۰پرونده، بازدید کارشناسی انجام و در نهایت منجر به صدور ۵۰ موافقت اصولی شد، تاکید کرد: با پیگیری های صورت گرفته حدود ۲۵پروژه موفق به دریافت پروانه ساختمانی و احداث شدند

وی با بیان اینکه از میان موافقت اصولی های صادرشده ۳ هتل ۵ ستاره توسط بخش خصوصی در رشت و لاهیجان احداث می شوند، ادامه داد، با ساخت این هتل ها ۱۲۰۰ تخت به ظرفیت اماکن اقامتی رشت ولاهیجان افزوده می شود. هتل های ۵ ستاره رشت در حاشیه تالاب عینک و جاده لاکان ساخته می شوند. همچنین مجوز ایجاد ۲ هتل بوتیک نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بناها و خانه های تاریخی صادر شده که گردشگری استان بر نحوه مرمت و نگهداری این بناها نظارت می کند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری گردشگری گیلان با بیان اینکه ارزش ریالی ۱۰۰طرح که به بانک های عامل استان معرفی شدند حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است، گفت: این طرح ها از محل منابع توسعه ملی، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال روستایی و شامل ساخت همه تاسیسات گردشگری است.

به گفته حسن پور، از سال گذشته فقط ۵۰ درصد موافقت اصولی های صادر شده در بخش گردشگری استان به نتیجه رسیدند و متاسفانه یکی از موانع پیش روی این طرح ها در اجرا، سختگیری دستگاه های صدور پروانه ساخت از جمله شهرداری ها هستند.

1