26 آوریل 2024 - 00:16

افتتاح ۱۶۴ طرح گردشگری و صنایع دستی در گیلان

10 فوریه 2022 - 15:00 dsfr.ir/s41ur

افتتاح ۱۶۴ طرح گردشگری و صنایع دستی در گیلان
میثم رودکی
اقامتگاه بومگردی در حال ساخت

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی #گیلان گفت: ۱۶۴ طرح عمرانی با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده در نقاط مختلف این استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش «دنیای سفر» به تقل از خبرگزاری ایرنا؛ ولی جهانی روز چهارشنبه در بازدید از موزه حکیم نظامی آستارا تصریح کرد: ۱۶۴ طرح گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شامل ۴۰ واحد بوم گردی و اقامتی، ۲ موزه در رشت و فومن و چندین نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان های مختلف استان از رودسر گرفته تا آستارا از جمله پروژه های افتتاحی دهه فجر امسال است.

وی ادامه داد: اجرا و تکمیل این طرح ها زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر را به طور کلی فراهم شده است و تکمیل طرح ها جزو برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان است.

او به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی گیلان در تهران اشاره کرد و گفت: در این رویداد که چندی پیش برگزار شد، غرفه های مربوط به گیلان جزو بخش های موفق نمایشگاه بود و بازدید خوبی به عمل آمد و گلیم آستارا و صنایع دستی رودسر بیشتر مورد استقبال قرار گرفت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان برای افتتاح دفتر خدمات گردشگری و فاز نخست ساماندهی محوطه بقعه شیخ محمود خیوی به آستارا سفر کرده بود.

گیلان از آثار باستانی، میراث فرهنگی و صنایع دستی غنی و مشهوری برخوردار است و ۳۱ اثر صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان طی ۱۰ سال اخیر مهر اصالت دریافت کرده اند.

استان گیلان با ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت و ۱۶ شهرستان از استان های شمالی ایران است.

1