19 آوریل 2024 - 11:18
رئیس جامعه هتل داران گیلان مطرح کرد

امکان تعطیلی اماکن اقامتی گیلان در نوروز

8 فوریه 2022 - 14:40 dsfr.ir/tg7wh

امکان تعطیلی اماکن اقامتی گیلان در نوروز
kadus-hotel.ir
هتل کادوس گرند در شهر رشت

رئیس هیئت مدیره جامعه هتل داران #گیلان با اشاره به امکان تعطیلی اماکن اقامتی گیلان در نوروز با وجود افزایش ۶ برابری تعرفه گاز گفت: میانگین قبض گاز صادر شده در هر دوره برای هتل ها ۱۶ میلیون تومان است.

به گزارش «دنیای سفر» حسن مهرور اصل با اشاره به وجود متنوع ترین اماکن اقامتی و گردشگری با مجوزهای رسمی در گیلان اظهار کرد: با افزایش شش برابری تعرفه های گاز کمر هتل ها شکسته شده و انتظار داریم استاندار گیلان با رایزنی با وزیر نیرو این مشکل را برای همیشه رفع کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نرخ گاز هتل ها و اماکن اقامتی و گردشگری با تعرفه صنعتی محاسبه می شود ادامه داد: قرار بود براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تعرفه گاز اماکن اقامتی و گردشگری، خدماتی محاسبه شود اما تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

مهرور با اشاره به وجود قبوض ۱۶ میلیون تومانی گازبهای هتل ها در هر دوره گفت: اماکن اقامتی از سوی وزارت میراث فرهنگی مکلف به گرم نگه داشتن واحد های اقامتی خود در تمام ساعات شبانه روز هستند و در صورت شکایت مسافران به شدت با هتل داران برخورد می شود اما از حمایت خبری نیست.

رئیس هیئت مدیره جامعه هتل داران گیلان اضافه کرد: افزایش قیمت اقامت در هتل ها در ایام نوروز علاوه بر اینکه کمکی به هتلداران نمی کند بلکه به دلیل نبود توان اقتصادی در مردم، گردشگران و مسافران به ناچار به اقامتگاه های غیر مجاز و نا امن پناه می برند.

مهرور تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی بجای افزایش قیمت اقامت در هتل ها هزینه های آنان را کاهش دهد تا هتل داران با انگیزه بیشتری در ایام سفر به مردم خدمت رسانی کنند.

1