29 مارس 2024 - 20:24
اداره کل راهداری خراسان رضوی خبر داد

جلوگیری از صدور بلیت اتوبوس برای واکسن نزده ها

8 فوریه 2022 - 13:30 dsfr.ir/5d3t8

جلوگیری از صدور بلیت اتوبوس برای واکسن نزده ها
قدس آنلاین
مسافران در پایانه مسافربری امام رضا مشهد

رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از عدم صدور بلیت #اتوبوس در پایانه های مسافربری برای افرادی که واکسن #کرونا تزریق نکرده و یا دارای تست مثبت کرونا هستند، خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» کریم نوایی نظامی در گفت و گو با ایسنا در خصوص اتصال سامانه های بلیت فروشی شرکت های مسافربری به سامانه امید اظهار کرد: با پیگیری های به عمل آمده اتصال سامانه های فروش بلیت شرکت های مسافربری به سامانه امید به زودی تکمیل خواهد شد. در این راستا سازمان متبوع اقدام به معرفی نمایندگان تشکل های صنفی کارفرمایی کشور به سازمان فناوری اطلاعات ایران جهت دریافت سرویس PGSB نموده، ضمن آنکه شرکت های پشتیبانی نرم افزارهای مورد استفاده شرکت های مسافربری جهت اتصال به سامانه را آماده کرده و به محض برقراری سرویس استعلام از سامانه امید فرآیند صدور بلیت صرفا برای مسافرین دارای کارت واکسن اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص فرایند فروش بلیت به افراد واکسن نزده خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرآیند بررسی وضعیت سلامت و تزریق واکسن مسافران با ارسال کد ملی آن ها و استعلام وضعیت سلامتشان از سکوی سروا(سازمان فناوری اطلاعات ایران) امکان پذیر است. از همین رو برای مسافران با تست مثبت کرونا و افرادی که برای تزریق واکسن اقدام نکرده باشند، بلیت صادر نمی شود.

نوایی نظامی تصریح کرد: برای مسافرین اتباع خارجی نیز ارائه گواهی تست منفی کرونا و کنترل پروتکل ها توسط شرکت های مسافربری ملاک عمل است.

رییس اداره مسافر راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی در خصوص نحوه اعمال محدودیت های هوشمند در پایانه های مسافربری عنوان کرد: در حال حاضر در پایانه مسافربری امام رضا(ع) فروش بلیت صرفا به صورت مکانیزه انجام می شود و تا زمان اتصال سرویس سامانه امید، وضعیت سلامت مسافران بر اساس کد ملی از سکوی سروا استعلام می شود. کماکان به صورت هوشمند امکان صدور بلیت برای مسافرین مشمول طی دوره قرنطینه مقدور نیست.

نوایی نظامی یادآور شد: کنترل بلیت در گیت های ورودی به جایگاه های سوار شدن نیز به صورت مکانیزه و خودکار انجام می شود و مسافران فاقد بلیت امکان ورود به جایگاه سوار شدن را ندارند.

1