29 مارس 2024 - 20:01
معاون استاندار کرمانشاه:

شهرک صنایع دستی در شهرستان دالاهو ایجاد می شود

7 فوریه 2022 - 17:30 dsfr.ir/vy4hr

شهرک صنایع دستی در شهرستان دالاهو ایجاد می شود
دریافتی
غرفه صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به پتانسیل بالای شهرستان دالاهو در بخش صنایع دستی، ایجاد شهرک صنایع دستی در مکان مناسب از اولویت های در دست اقدام برای این شهرستان است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری ایرنا، «بهزاد باباخانی» روز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان دالاهو در فرمانداری افزود: دالاهو یکی از شهرستان هایی نوپا در حوزه صنعت است و باید به صورت ویژه حمایت شود و در این راستا زیرساخت شهرک صنعتی این شهرستان نیاز به تقویت دارد.

وی اظهار داشت: ایجاد شهرک صنایع دستی در مکان مناسب از اولویت های شهرستان است و براین اساس مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی، فرمانداری دالاهو و شرکت شهرک های صنعتی، بازارچه تولید و عرضه صنایع دستی کرندغرب را در یک مکان مناسب جانمایی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: دالاهو یکی از قطب های تولید صنایع دستی است که عدم بیمه تامین اجتماعی هنرمندان یکی از مشکلات فعالان حوزه صنایع دستی است از این رو قرار است برای حل این مشکل، جلسه ای با مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص بیمه کردن فعالان حوزه صنایع دستی برگزار شود و پوشش بیمه ای فعالان این حوزه پیگیری گردد.

فرماندار دالاهو نیز با تبریک دهه فجر گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی ۲۶ طرح و پروژه با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

«کرم محمدی» افزود: شهرستان دالاهو در زمینه تولید آثار صنایع دستی از قطب های غرب کشور است و در ساخت چاقو و تنبور قدمتی چندصد ساله دارد که باعث شده این منطقه یکی از قطب های صنایع دستی باشد.

در شهرستان دالاهو ۲۰۳ نفر صنعتگر وجود دارد که از این تعداد ۱۱۵ نفر چاقوساز، ۶۵ نفر در زمینه ساز سنتی و ۲۳ نفر در رشته گلیم بافی و سایر رشته های صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.

شهرستان دالاهو با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.

1