28 مارس 2024 - 16:25

کتابچه "گردشگری سلامت ایران" رونمایی شد

2 فوریه 2022 - 12:10 dsfr.ir/v43xw

کتابچه "گردشگری سلامت ایران" رونمایی شد
vectorstock.com
گردشگری سلامت - Medical Tourism

کتابچه هفت زبانه "گردشگری سلامت" در #نمایشگاه گردشگری رونمایی شد و مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه #گردشگری خارجی هم تاکید کرد که سطح ایران در حوزه پزشکی از کشورهای منطقه بالاتر است.

به گزارش «دنیای سفر»، لیلا اژدری درباره این کتاب توضیح داد که با توجه به ظرفیت های بسیار عالی و ممتازی که در سیستم بهداشت و پزشکی و سلامت ایران می شناسیم، در برخی رشته ها از جمله "نانو" پیشتاز هستیم و رتبه های بالای جهانی را داریم. گردشگری سلامت یکی از گردشگری های موضوعی مهم برای بازار گردشگری ایران است و بخش عمده ای از گردشگری سلامت ایران در کتابچه هایی که رونمایی شد، معرفی شده است.

توانمندی های خاص و پیشرفت های پزشکی و درمانی ایران، جاذبه های طبیعی درمانی، همچون چشمه های آب گرم از دیگر محتویات این کتابچه است که با حضور سلیمان حیدری مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت در نمایشگاه گردشگری تهران که سه شنبه، دوازدهم بهمن ماه آخرین روز برپایی را پشت سر می گذارد، رونمایی شد.

کتابچه گردشگری سلامت ایران به هفت زبان عربی، چینی، ترکی آذری و استانبولی، ارمنی، روسی و انگلیسی از سوی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی تهیه شده است.

اژدری، مدیرکل این دفتر همچنین تاکید کرد که تورهای گردشگری سلامت زمانی معنا پیدا می کند که استانداردها را رعایت کرده باشد و در ادامه هم ابراز امیدواری که همکاری بین دو وزارتخانه گردشگری و بهداشت با بخش خصوصی در زمینه گردشگری سلامت پایدار باشد.

ایران به دلیل هزینه پایین درمان، با وجود رقبای سرسخت و جدی همچون ترکیه و امارات، سعی دارد به یکی از قطب های گردشگری درمان منطقه تبدیل شود، اما به دلیل متمرکز نبودن مدیریت گردشگری سلامت در کشور و موازی کارهای ها و تعدد متولیان و حضور دلال ها، در سال های اخیر طبق اعلام وزارت بهداشت با اُفت درآمد این بخش مواجه شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1