14 آوریل 2024 - 00:51

نمایش آثار فرهنگی تاریخی کرمان در موزه ملی ایران

2 فوریه 2022 - 12:00 dsfr.ir/oz7ku

نمایش آثار فرهنگی تاریخی کرمان در موزه ملی ایران
اداره میراث استان کرمان
موزه هرندی کرمان - Museums of Kerman

مدیرکل میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی استان #کرمان گفت: تفاهم نامه همکاری بین #موزه ملی ایران و این اداره کل در حاشیه پانزدهمین #نمایشگاه بین المللی گردشگری #تهران منعقد شد.

به گزارش «دنیای سفر» از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه در راستای توسعه همکاری های بین بخشی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد شده است افزود: با امضای این تفاهم نامه برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی، همایش ها سیمنارها، کارگاه ها و نشست های علمی و تخصصی مرتبط با آثار و موزه ها از روند خوبی برخوردار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: به نمایش گذاشتن آثار تاریخی- فرهنگی موجود در موزه ها و گنجینه های این استان در موزه ملی ایران به صورت موقت و دوره ای و بالعکس، معرفی آثار فرهنگی ارزشمند ناملموس استان کرمان به صورت اجرای آداب و سنن، موسیقی محلی و ...از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

وی بیان کرد: همچنین نمایش دستاوردهای پژوهشی مرتبط استان کرمان از جمله پژوهش های دیجیتال مانند اطلس های مختلف نیز از موضوعات همکاری بین موزه ملی و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان است.

فعالی ادامه داد: برای اجرای این تفاهم نامه کارگروهی متشکل از نمایندگان دو نهاد تشکیل و در خصوص جزئیات و تاریخ اجرای برنامه ها تصمیم گیری های دقیق انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های مذکور با حضور مسئولین مهم مرتبط کشوری و استانی انجام خواهد شد.

1