25 آوریل 2024 - 18:29

آلودگی جنگل های بارانی آمازون در پی نشت نفت خام

2 فوریه 2022 - 01:50 dsfr.ir/zf4oj

آلودگی جنگل های بارانی آمازون در پی نشت نفت خام
دویچه وله
آلودگی جنگل های بارانی آمازون در پی نشت نفت خام

دولت #اکوادور اعلام کرد که نشت نفت در بخش شرقی این کشور منطقه آمریکای جنوبی، بخشی از ذخایر طبیعی در #جنگل های بارانی #آمازون و یک رودخانه بزرگ را آلوده کرده است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از «دویچه وله»؛ وزارت محیط زیست اکوادور اعلام کرد که نزدیک به ۲ هکتار از ذخایر طبیعی پارک ملی کایامبه کوکا در امتداد رودخانه کوکا، آلوده شده و دستور آغاز فوری عملیات پاکسازی را داده که به گفته این وزارتخانه، آلودگی شدیدی به بار آورده است.

چند گونه در معرض تهدید نابودی در پارک ملی کایامبه کوکا وجود دارد. 

رانش زمین در روز جمعه هم زمان با بارش شدید باران در استان ناپو در شرق اکوادور، موجب شکسته شدن خط لوله انتقال نفت خام شرکت خصوصی او سی پی و نشت و انتشار آن در سطح زمین شد. این شرکت اعلام کرده که انتقال نفت از طریق این خط لوله را متوقف و بیشتر نفت پخش شده از این لوله را جمع آوری کرده است.

این شرکت در پی تهدید دولت اکوادور به اقدامات حقوقی و قانونی در پیامد این نشت، قول پاکسازی آب رودخانه و دادن کمک به روستاها و نقاط آلوده شده را داده است.

مورد مشابه نشت نفت ناشی از شکستن خط لوله نیز در اوریل ۲۰۲۰ در اکوادور رخ داد که آسیب زیادی به روستاهای بومیان محلی که به رود کوکا برای تامین نیازهای آبی خود وابسته بودند، وارد کرد.

پیش از آن نیز در ژانویه نزدیک به ۱۲ هزار بشکه نفت خام به علت تلاطم آب دریا در پی آتشفشانی شدید و سونامی پس از آن نزدیک تونگا در اقیانوس آرام، سواحل پرو را آلوده کرد که دولت پرو، شرکت اسپانیایی رپسول را عامل این فاجعه زیست محیطی اعلام کرد که موجب نابود شدن حیات وحش و بیکاری ماهیگیران محلی شده است.

1