17 آوریل 2024 - 11:05
معاون وزیر میراث فرهنگی:

افزایش بودجه میراث فرهنگی در سال 1401

27 ژانویه 2022 - 14:00 dsfr.ir/mj1kj

معاون امور #مجلس، حقوقی و استان های وزیر میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی گفت: #دولت سیزدهم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات برای این سه بخش را مدنظر قرار داد.

به گزارش «دنیای سفر»، جواد واحدی روز چهارشنبه در حاشیه آیین معرفی امیر کریم زاده به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی اکنون در حال بررسی بودجه است و پس از حوزه درآمدی اکنون این کمیسیون در حال بررسی سرفصل های هزینه ای بودجه است.

وی یادآور شد: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از افزایش و توجه ویژه به اعتبارات این بخش ها دفاع می کند و مطالبه جدی در این حوزه ها وجود دارد.

واحدی با اشاره به تلاش برای کمک به فعالان حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به خاطر کرونا تاکید کرد: تسهیلات از محل تبصره ۱۸ حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت کرونا به فعالان صنایع دستی، گردشگری مدنظر قرار گرفت، استان ها اکنون در حال جذب این تسهیلات هستند و برآورد می شود حوزه میراث فرهنگی در رتبه بالای جذب این اعتبارات قرار بگیرد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: ضرورت دارد از توان رسانه ها برای میراث فرهنگی و ظرفیت های گردشگری بیشتر بهره گیری شود و برای حوزه میراث فرهنگی نگاه و ابزار رسانه ای تقویت شود.

وی گفت که حوزه میراث فرهنگی نیازمند تغییر دیدگاه است و با دولت سیزدهم تقویت زیرساختها برای رونق فعالیت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دنبال می شود.

واحدی، کرم زاده مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را دارای تجریه در کنار نیروی جوانی معرفی کرد و افزود: نگاه عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی به استان سمنان ویژه است چرا که این استان دارای ظرفیت پیدا و پنهان گسترده ای در این سه بخش است و امید است با انتصاب مدیر جوان و باتجربه ملی در استان سمنان رویکردهای توسعه ای در این زمینه تقویت شود.

در این آیین با تقدیر از خدمات ۱۰ ماهه حمیدرضا دوستمحمدی، کرم زاده به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان معرفی شد.

1