19 آوریل 2024 - 06:02
معاون وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد:

کویرهای بکر سمنان مستعد توسعه گردشگری کویر

27 ژانویه 2022 - 12:30 dsfr.ir/iu3y2

کویرهای بکر سمنان مستعد توسعه گردشگری کویر
دنیای سفر
کویر سمنان

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی از استان #سمنان به عنوان یکی از مستعدترین استان ها برای توسعه #کویرنوردی و گردشگری کویر نام برد.

به گزارش «دنیای سفر» جواد واحدی در دیدار با استاندار سمنان ضمن معرفی مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اظهار کرد: کویر استان سمنان از کویرهای بکر و نمونه کشور است و لذا با توجه به ظرفیت های بالای استان در این حوزه باید در این حوزه اقدامات جدی صورت گیرد.

وی بر لزوم معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی استان تاکید و تصریح کرد: می توان برنامه های کویر نوردی و تور گردانی را در دستور کار قرار داد که این مهم یکی از زمینه های شناخت و معرفی جاذبه های گردشگری استان است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: جاذبه های طبیعی ویژه ای در استان سمنان وجود دارد که در سطح دنیا کمتر دیده می شود.

واحدی بر لزوم توجه بیشتر به صنایع دستی استان تاکید و اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی استان با توجه به قابلیت های بالای این منطقه ، باید کار جدی و اساسی صورت گیرد.

وی با تقدیر از همکاری های استانداری با میراث فرهنگی افزود: مدیر کل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان مدیری توانمند و دارای تجربه و تخصص فراوان در حوزه تحت مسئولیت خود است.

وی اظهارامیدواری کرد: مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان، فرصت پیش آمده برای خدمت به مردم این استان را قدر دانسته و و کارنامه موفقی از خود در این استان بجا گذارد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز با برشمردن ویژگی های ممتاز استان سمنان گفت: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان سمنان سه موضوع مهم استعدادهای صنعتی و معدنی ، کشاورزی و همچنین گردشگری در این استان مورد توجه و تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۸۵۶ اثر میراثی با ارزش به ثبت رسیده که نیازمند توجه جدی است افزود: تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر از محورهای مواصلاتی استان، نکته ی بسیار مهمی است که باید مورد توجه مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار گیرد.

استاندار سمنان اظهار کرد: با تغییر مدیریت ایجاد شده در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، مردم باید شاهد ایجاد تحول در این حوزه در سطح استان باشند.

وی با اشاره به قرار گرفتن اکثر شهرهای استان بر سر محور پرتردد تهران خراسان گفت: باید تلاش کرد تا بمنظور معرفی پتانسیل های منطقه و ظرفیتهای استان، در ورودی هر شهر نسبت به ایجاد بازارچه های صنایع دستی اقدام شود.

وی گفت: صنعت گردشگری، بزرگ ترین صنعت با درآمد زودبازده است و توجه به امر صنایع دستی نظیر سفال یکی از راهکارهای توسعه این صنعت در استان است.

هاشمی افزود: دبیرخانه سفال در راستای معرفی صنایع دستی از قبیل سفال و سفالگری در استان با محوریت فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تشکیل شود.

1