25 آوریل 2024 - 17:50
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

هنرمندان حوزه پته دوزی ناشناخته مانده اند

27 ژانویه 2022 - 09:30 dsfr.ir/iv4ay

هنرمندان حوزه پته دوزی ناشناخته مانده اند
روستیران
صنایع دستی پته دوزی

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان #کرمان گفت: کسانی که در حوزه پته دوزی فعالیت می کنند جزء ناشناخته ترین هنرمندان هستند که این در شأن آن ها نیست.

به گزارش «دنیای سفر» محمدرضا علیزاده، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان کرمان با محوریت پته، ضمن تبریک قرارگیری در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در کشور برگزار شد جشنواره جایزه فیروزه است که ما در دوره هفتم به آن پیوستیم.

وی افزود: استان کرمان استانی سرشار از ظرفیت های فرهنگی است که ما باید تلاش کنیم این ظرفیت ها را معرفی کنیم.

علیزاده ادامه داد: پیشینیه تاریخی و فرهنگی استان کرمان قدمت بسیاری دارد بنابراین ظرفیت های ارزشمندی دارد اما آن چنان که شایسته استان است معرفی و به آن پرداخته نشده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در راستای جشنواره جایزه فیروزه تصمیم گرفتیم این جشنواره نیز اجرا شده و اولین محصولی که از استان کرمان در آن شرکت داده می شود پته باشد.

وی توضیح داد: جایزه فیروزه در حوزه هدایا، بازی ها، نوشت افزار و غیره است که پته کرمان همه این ظرفیت ها را دارد؛ بیش از ۱۴۰ اثر در این راستا به دبیرخانه جشنواره رسیده، ارزیابی شده و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

علیزاده ابراز کرد: امیدواریم این جشنواره سال های سال فعالیت داشته و محصولات فرهنگی کرمان در سبد خانوارهای کرمانی، ایرانی و حتی توریست ها قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: یکی از اهداف مهمی که این جشنواره به آن می پردازد بهبود کسب و کارهای فرهنگی است؛ کسانی که دراین حوزه فعالیت می کنند جزء ناشناخته ترین افراد هستند که این در شأن آن ها نیست.

به گزارش «دنیای سفر» آیین اختتامیه نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان کرمان با محوریت پته، همزمان با هفتمین دوره کشوری جایزه ملی فیروزه برگزار و در پایان این مراسم از برگزیدگان تقدیر شد.

1