28 مارس 2024 - 19:16

درخواست های ایران از نمایشگاه اسپانیا

22 ژانویه 2022 - 10:30 dsfr.ir/fv21a

درخواست های ایران از نمایشگاه اسپانیا
www.ifema.es
نمایشگاه گردشگری اسپانیا - فیتور 2022

ایران برای حضور در #نمایشگاه بعدی اسپانیا اعلام آمادگی کرد و مدیرعامل کانون #جهانگردی و اتومبیلرانی نیز از مدیر اجرایی «فیتور» درخواست کرد محل در شأنی را برای ایران در نمایشگاه های آینده درنظر بگیرد.

به گزارش «دنیای سفر» بنا بر اعلام روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، محمد حسین صوفی در جریان سفر به اسپانیا با مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی فیتور که در شهر مادرید در حال برگزاری است، دیداری داشت و از حضور ایران در دوره های بعدی این نمایشگاه که ویژه بازار کشورهای لاتین زبان است، خبر داد و گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران بر آن است که حضور جدی و تأثیرگذاری در رویدادهای جهانی گردشگری داشته باشد، از این رو از هم اکنون برای حضور در چهل و سومین دوره نمایشگاه اعلام آمادگی می کنیم.

او همچنین بیان کرد: ایران انتظار دارد مسئولان نمایشگاه فیتور اسپانیا با اختصاص مساحت وسیع تر در محلی مناسب و در خور شأن نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری برای برپایی پاویون ایران، زمینه مناسب برای حضور تعداد بیشتری از توراپراتورها، هتل ها و تولیدکنندگان هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران در فیتورهای آینده را فراهم کنند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در عین حال، از همکاری این نمایشگاه برای حل مشکلات پاویون ایران قدردانی کرد و با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و اسپانیا، نسبت به توسعه همکاری های مشترک دو کشور در زمینه صنعت گردشگری و صنایع وابسته ابراز علاقه کرد.

فرناندز مدیر اجرایی نمایشگاه فیتور اسپانیا نیز به حضور نداشتن بسیاری از کشورها به ویژه همسایگان ایران در این دوره از نمایشگاه به دلیل پاندمی اُمیکرون، اشاره کرد و گفت: حضور در کنار شرکت های صاحب نام، توراپراتورهای با تجربه و نمایندگان صنوف جهانگردی نشان از همت ستودنی مسؤولان صنعت گردشگری ایران دارد. این حضور زمینه مناسب برای تبادل تجربیات میان فعالان صنعت گردشگری ایران با بزرگترین نمایندگان صنعت گردشگری جهان را فراهم کرده است.

چهل و دومین نمایشگاه گردشگری اسپانیا که از روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه در شهر مادرید برگزار شده تا یکشنبه سوم بهمن ماه ادامه دارد. ایران به همراه ۱۴ شرکت گردشگری و صنایع دستی در این نمایشگاه حضور دارد و عزت الله ضرغانی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز همزمان با برگزاری این نمایشگاه به دعوت دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی به اسپانیا سفر کرده است.

این نمایشگاه که برای کشورهای لاتین زبان مهم ترین به شمار می آید و رتبه تجاری بالایی دارد، هر سال با حضور پادشاه اسپانیا افتتاح می شود و ده ها هزار کمپانی از بیش از ۱۶۰ کشور در آن حضور دارند.

نمایشگاه فیتور ۲۰۲۲ درحالی امسال برگزار شده که بسیاری از رویدادهای جهانی تحت تاثیر امیکرون تعطیل شده اند و یا به شکل مجازی درحال برگزاری هستند.

1