29 مارس 2024 - 20:02

مرمت و سامان دهی کاروانسرای 400 ساله سمنان

20 ژانویه 2022 - 10:50 dsfr.ir/by1ba

مرمت و سامان دهی کاروانسرای 400 ساله سمنان
دریافتی
کاروانسرای آجری آهوان

مدیرکل میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی استان #سمنان گفت: مرحله جدید مرمت و سامان دهی کاروانسرای شاه عباسی سمنان آغاز شد.

به گزارش «دنیای سفر» حمیدرضا دوست محمدی با اعلام این خبر افزود: مرمت و سامان دهی این کاروانسرای تاریخی با برچیدن بخش های فرسوده آجری روی دیوار، تمیز کردن بدنه آجری و زدودن لایه های رنگی، دوده و چربی از روی سطوح سنگی و آجری آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: خارج کردن بندهای فرسوده گچی و پاک کردن درزهای روی دیوار یا سطوح عمودی، بندکشی دیوارها، آجرکاری و مرمت نمای آجری آسیب دیده، نما چینی با آجر سنتی و ... در این مرحله از مرمت انجام می شود.

وی تصریح کرد: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز پنجشنبه 13 آبان ماه 1400 در بازدید از کاروانسرای شاه عباسی سمنان، دستور تخریب دیوار مانع و مزاحم رؤیت کاروانسرای تاریخی این شهر را صادر کرد و در فاصله کمتر از یک روز از دستور مهندس ضرغامی، کار مرمت و سامان دهی این کاروانسرا آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان یادآوری کرد: کاروانسرای تاریخی شهر سمنان به عنوان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی است که در مرکز شهر سمنان واقع شده و دارای ۴۰۰ سال قدمت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: کاروانسرای شاه عباسی سمنان در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسید.

1