28 مارس 2024 - 22:21

افشای پشت پرده گردشگری حیات وحش سوژه ی مستند «ضد»

17 ژانویه 2022 - 13:30 dsfr.ir/393bs

افشای پشت پرده گردشگری حیات وحش سوژه ی مستند «ضد»
دریافتی
گردشگری حیات وحش، سفر به منطقه ای خاص با هدف بررسی انواع گونه های جانوری و شناخت بیشتر اقلیم یک منطقه است.

مجموعه مستند «ضد» در فصل جدیدش که دوشنبه ۲۷ دی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند پخش می شود به افشای پشت پرده صنعت #گردشگری حیات وحش پرداخته است.

به گزارش «دنیای سفر» طبق اعلام روابط عمومی شبکه مستند، مجموعه مستند «ضد» در فصل جدیدش که دوشنبه ۲۷ دی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند پخش می شود به افشای پشت پرده «گردشگری حیات وحش» پرداخته است. این قسمت از مجموعه مستند ضد با عنوان «باغ رنج» روایتی از تاریخچه شکل گیری باغ وحش های امروزی و عواقب پنهان نگهداری حیوانات در این مکان هاست. باغ وحش هایی که با ظهور شبکه های اجتماعی روز به روز بر تعداد بازدید کنندگان آن افزوده شده و اخبار ناگواری از درون آن ها به گوش می رسد.

این مجموعه مستند تلاش دارد در هر قسمت با نقد موضوعات جاری در سبک زندگی مدرن، مخاطب را نسبت به نفوذ عمیق این نوع سبک زندگی آگاهی بخشیده و مسیر جدیدی را برای حل این معضلات ارائه دهد.

«ضد» تازه ترین محصول مرکز مستند سوره و شبکه مستند سیماست؛ سری دوم این مجموعه در ۲۰ قسمت تولید شده است و به موضوعاتی مانند پشت پرده تولید انبوه مواد غذایی، اثرات زیان بار مواد شیمیایی، نقد سیاست های غلط آموزشی، نفوذ گسترده شتاب زدگی و نفوذ فضای مجازی در زندگی کودکان و بزرگسالان از جمله موضوعاتی است که به آن پرداخته است.

«ضد» به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن کریمیان و با پژوهش و نویسندگی علی نیکجو و تدوین علیرضا حسنی، دوشنبه ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۰ و ۱۳:۳۰ خواهد بود.

1