19 آوریل 2024 - 14:56

ماجرای آسیب دیدن سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر چیست؟

17 ژانویه 2022 - 13:00 dsfr.ir/mp7ub

ماجرای آسیب دیدن سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر چیست؟
دریافتی
کلیسای گریگوری بوشهر

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان #بوشهر گفت: جا به جایی سنگ قبرهای کلیسای #گریگوری بوشهر با کمال دقت انجام شد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، معاون این اداره کل گفت: جا به جایی سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر با کمال دقت انجام شد و مطالب انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر آسیب دیدن آنها در هنگام انتقال صحت ندارد.

نصرالله ابراهیمی افزود: کلیسای گریگوری یکی از آثار تاریخی با اهمیت و شاخص شهر بوشهر است که به تازگی برای پایش و آماده سازی به منظور بازدید علاقه مندان مورد پاک سازی قرار گرفت.

وی بیان کرد: سنگ قبرهایی که مربوط به این کلیسا بود در سال های گذشته جمع آوری و در اتاقی نگهداری می شد؛ با توجه به اینکه این سنگ ها شرایط حفاظت پایدار را نداشتند با رعایت تمامی ضوابط انتقال اشیا تاریخی برای تمیزکاری و قارچ زدایی به موزه منطقه ای خلیج فارس منتقل شدند.

ابراهیمی اظهار کرد: بعد از طی مراحل پاک سازی سنگ قبرها در کارگاه مرمت موزه منطقه ای خلیج فارس، کار مستندنگاری و ثبت در سامانه ثبت اشیا تاریخی، برای تک تک آنها انجام و صاحب شماره ثبت اموال می شوند.

وی یادآور شد: این سنگ ها با ثبت و شماره گذاری، دوباره در کلیسا جانمایی می شود تا پس از انجام مراحل پایش، زمینه بازدید برای علاقه مندان فراهم شود.

به گزارش «دنیای سفر» کلیسای گریگوری بوشهر با شماره ۶۵۱۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. در روزهای اخیر اخباری مبنی بر آسیب دیدن سنگ قبرهای کلیسای گریگوری در جریان جا به جایی آن ها، در فضای مجازی استان بوشهر انتشار یافت که بازتاب های زیادی در بین مخاطبان داشته است.

1