28 مارس 2024 - 00:43
با حضور فرماندار و شهردار رفسنجان؛

مشکلات بازار رفسنجان بررسی شد

16 ژانویه 2022 - 09:00 dsfr.ir/ez9ju

مشکلات بازار رفسنجان بررسی شد
مهندیس مشاور عمارت خورشید
بازار رفسنجان یکی از بناهای قدیمی و ماندگار شهر رفسنجان است.

در جلسه بررسی مشکلات بازار #رفسنجان، فرماندار رفسنجان بر لزوم حفظ چهره تاریخی بازار رفسنجان تأکید کرد و شهردار این شهرستان از بهسازی و طراحی جدید خیابان انقلاب سخن گفت.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری ایسنا، علی اکبر پورمحمدی عصر امروز 25 دی ماه در جلسه بررسی مشکلات بازار رفسنجان اظهار کرد: بازار رفسنجان یکی از بناهای قدیمی و ماندگار شهرستان است که متاسفانه با دست کاری در دیوار های داخل و بیرونی آن در حال از بین رفتن است. 

وی بیان کرد: رونق بازار به دست خود بازاریان است و آنها باید با همفکری و تلاش مضاعف در حفظ این میراث ماندگار بکوشند. 

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه سازمان ملل، شهر رفسنجان را شهر گردشگری معرفی نموده است، تصریح کرد: کسبه و بازاریان ساکن در بازار باید در حفظ و نگهداری فضای تاریخی بازار همکاری کنند و میراث فرهنگی و گردشگری نیز مانع دستکاری، تخریب و برهم زدن بنای فعلی بازار شود.

پورمحمدی با بیان اینکه فضای تاریخی بازار باید حفظ شود ، اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد مشکلات بازار اعم از ( کف سازی ، بهسازی سقف ها و دیواره ها ) تا ۴۰ روز آینده بررسی و با کمک بازاریان ، میراث فرهنگی و گردشگری، ادارات آب و برق و مخابرات تا ۳ ماه آینده برطرف شود.

شهردار رفسنجان نیز در این جلسه به بهسازی و طراحی خیابان انقلاب اشاره کرد و گفت: از فروردین ۱۴۰۱ عملیات بهسازی این خیابان با طراحی جدید آغاز خواهد شد.

مجید کهنوجی افزود: ۱۰۰ درصد عملیات کف سازی بازار رفسنجان ، ۵۰ درصد دیواره ها و سقف توسط شهرداری و با همکاری کسبه بازار انجام خواهد. 

وی ترمیم و فضای تاریخی بازار را از اولویت های شهرداری بیان و خاطرنشان کرد: شهرداری برنامه های بسیار خوبی برای خود بازار و خیابان های اطراف آن در دستور کار قرار داده است.

1