28 مارس 2024 - 19:54
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری استان تاکید کرد:

طرح جامع گردشگری در لرستان تدوین می شود

16 ژانویه 2022 - 08:40 dsfr.ir/ax83m

طرح جامع گردشگری در لرستان تدوین می شود
دریافتی
آبشار بیشه در شهرستان دورود لرستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری #لرستان بر تدوین طرح جامع #گردشگری در استان تاکید کرد.

به گزارش «دنیای سفر» احمدرضا دالوند در جلسه ستاد خدمات سفر که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل بیماری کرونا دو سالی است که وضعیت سفرهای نوروزی به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده اند و با توجه به اینکه دولت اقدامات خوبی در راستای مهار بیماری کرونا ویروس انجام شده شرایط خوبی حاکم بوده و پیش بینی می شود در نوروز ۱۴۰۱ وضعیت سفرها متفاوت باشد.

در نوروز ۱۴۰۱ با حجم سفرهای زیادی در استان مواجه خواهیم بود

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مردم در این دو سال به این مقوله سفر نپرداخته اند پیش بینی می شود که در نوروز ۱۴۰۱ با حجم سفرهای زیادی در استان مواجه باشیم که مدیریت این مهم نیازمند برنامه های جدی است و باید هرکدام از دستگاه ها آمادگی لازم را داشته باشند و این فرصت را به جهت شناسایی شناساندن استان به گردشگران مغتنم بدانیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه مقدمات و تسهیلاتی را فراهم خواهیم کرد و در این مقطع که گردشگران به لرستان سفر می کنند باید آرامش، آسایش و امنیت خاطر خوبی داشته باشند تا در سال های بعد نیز شاهد افزایش تعداد سفرها باشیم، اضافه کرد: افزایش این سفرها به لرستان در زمینه های متفاوت کمک شایانی خواهد داشت.

دالوند با بیان اینکه تا پایان سال جلسات ستاد خدمات سفر به صورت مستمر برگزار می شود و در این راستا شرح حال وظایف به کمیته ها ابلاغ شده است، گفت: این کمیته ها فعال شدند و تصمیمات آنان در جلسه آینده ستاد خدمات سفر ارائه خواهد شد.

به دنبال این هستیم زیرساخت ها را توسعه و جاهایی که نیاز به بازسازی دارند بازسازی کنیم

وی با اشاره به اینکه در موضوعات اقتصادی و سرمایه گذاری در استان شاید آن گونه که شایسته بوده کارها انجام نشده است، تصریح کرد: در بسیاری از موارد در بحث زیرساخت های گردشگری در استان با مشکلات جدی مواجه هستیم و این در حالیست که مباحث گردشگری جزو حساسیت های مدیریت است و به دنبال این هستیم زیرساخت ها را توسعه و جاهایی که نیاز دارند بازسازی کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه این سفرها و رفت و آمدها می تواند در شناسایی ظرفیت های استان، جذب گردشگر و سرمایه گذار و مباحث فرهنگی نقش بسزایی داشته باشند، یادآور شد: صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی فرهنگی نقش شایانی خواهد داشت و باید ظرفیت های استان را به خوبی معرفی کنیم.

تصمیماتی که در ستاد خدمات سفر گرفته می شود تابعی از تصمیمات ستاد کروناست

دالوند تصریح کرد: تصمیماتی که در ستاد خدمات سفر گرفته می شود تابعی از تصمیمات ستاد کروناست و باید برنامه ریزی کنیم و در راستای تصمیات ستاد کرونا حرکت کنیم.

وی با ارائه دو پیشنهاد عنوان کرد: ضرورت دارد طرح جامع گردشگری در استان تدوین و ۱۰ کارگروه که ذیل ستاد خدمات سفر هستند معرفی و فعال شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: برای هر کارگروه متولی مشخص و این کارگروه ها ظرف مدت یک ماه آینده به تناسب کارگروهی که دارند آسیب شناسی ها را انجام و موضوعات خود را ارائه دهند. همچنین در رابطه با توسعه و رونق گردشگری پیشنهادات خود بیان کنند.

دالوند گفت: به تناسب مواردی که در کارگروه ها مطرح می شود طرح جامع گردشگری تدوین خواهد شد و بر اساس این طرح گردشگران به استان وارد می شود و برنامه های سه روز و یک هفته ای به تناسب توقفی که آنان در لرستان دارند به آنها ارائه خواهد شد.

طرح جامع گردشگری در جذب گردشگر کمک شایانی به استان خواهد کرد

این مقام مسئول ادامه داد: چنانچه این طرح جامع ساماندهی و تدوین شود در جذب گردشگر کمک بسزایی به استان خواهد کرد.

وی با تاکید براینکه باید تمام امکانات اسکان در طرح مذکور دیده شود، خاطرنشان کرد: همچنین هماهنگی بین دستگاه ها ضرورت دارد چرا که در حال حاضر هماهنگی بین دستگاه ها وجود ندارد و این دوگانگی و چندگانگی را باید از بین ببریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: هر کدام از دستگاه های اجرایی استان متولی یک موضوع شوند و پیشنهادات خود را ظرف مدت یک ماه آینده ارائه دهند.

دالوند گفت: برنامه متفاوتی را در نوروز پیشرو ارائه خواهیم داد و امسال خدمات خوب و ارزنده در خور شان هم وطنان ارائه خواهیم داد.

1