17 آوریل 2024 - 19:29

گلیم صوفی فهرج پس از 50 سال احیا شد

12 ژانویه 2022 - 21:50 dsfr.ir/8z91v

گلیم صوفی فهرج پس از 50 سال احیا شد
دریافتی
گچمه‏ بافی

مدیر میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی شهرستان #فهرج از احیای گلیم صوفی این شهرستان با حمایت مالی خانه صنایع دستی غزاله خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فهرج؛ حمید وحیدزاده با اشاره به حمایت مالی 5 میلیارد ریالی بخش خصوصی از صنایع دستی شهرستان فهرج اظهار کرد: خانه صنایع دستی غزاله با مدیریت و حمایت معصومه گیتی طی چهار سال گذشته در زمینه تولید، آموزش و توسعه و ترویج صنایع دستی این شهرستان فعالیت های موثری انجام داده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فهرج با اشاره به راه اندازی خانه صنایع دستی توسط این حامی مالی افزود: در این خانه که با تعامل و همکاری آموزش و پرورش ایجاد شده فعالیت های مرتبط با صنایع دستی همچون آموزش، تولید، بسته بندی، برپایی نمایشگاه دائمی، بازاریابی برای حضور در نمایشگاههای ایرانی و خارجی، ارائه تسهیلات مالی و کمک به احیای رشته های منسوخ شده صنایع دستی انجام می شود.

وی بیان کرد: حمایت از واحدهای گردشگری، ایجاد موزه صنایع دستی و ... از دیگر برنامه های مد نظر خانه صنایع دستی غزاله در فهرج خواهد بود.

وحیدزاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه دستگاه های دولتی شامل فرمانداری، آموزش و پرورش و همچنین شهرداری این منطقه حمایت خوبی از صنعت گردشگری و همچنین بخش خصوصی این شهرستان دارند که جای تقدیر دارد.

1