29 مارس 2024 - 00:00

جشنواره گردشگری زمستانی در همدان برگزار می شود

13 ژانویه 2022 - 12:00 dsfr.ir/dj1pr

جشنواره گردشگری زمستانی در همدان برگزار می شود
پوریا پاکیزه
جشنواره زمستانی در شهر همدان

مدیر کل میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی استان #همدان از برگزاری جشنواره گردشگری زمستانی از ۲۷ دی تا ۱۱ بهمن ماه خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» و به نقلاز خبرگزاری ایسنا، علی مالمیر سه شنبه ۲۱ دی ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همدان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در تمام فصول مطرح است، اظهار کرد: همدان همواره در فصل زمستان پذیرای گردشگران زیادی است و تمام شهرستان های استان نیز قابلیت اجرای برنامه های گردشگری زمستانی را دارند. 

وی هدف برگزاری جشنواره زمستانی در بهمن ماه سال جاری را معرفی قابلیت ها و جاذبه های گردشگری زمستانی دانست و گفت: این برنامه همچنین با هدف رونق صنعت گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه اقتصادی در سطح استان برگزار خواهد شد.

مالمیر ظرفیت همدان برای برگزاری جشنواره زمستانی را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: طبیعت زیبای همدان در فصل زمستان، توسعه زیرساخت ها در حوزه راه ها و مراکز اقامتی از جمله ظرفیت های استان در این زمینه است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه جشنواره زمستانی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: جشنواره زمستانی همدان به عنوان یک جشنواره بین المللی در تقویم کشور ثبت شده است.

وی اضافه کرد: بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری همدان مانند تپه باستانی هگمتانه، آرامگاه بوعلی، تله کابین گنج نامه، باغ موزه دفاع مقدس، تپه عباس آباد و لالجین از جمله برنامه های گردشگری زمستانی همدان است. 

به گفته مالمیر اجرای تورهای گردشگری، جشنواره غذا، بازی های زمستانی در پیست اسکی، اجرای آیین باباطاهر خوانی، مسابقه کرسی آرایی و جشنواره نقاشی از دیگر برنامه های جشنواره زمستانی استان همدان هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همدان برای حضور مهمانان نوروزی پس از دو سال وقفه در گردشگری آماده می شود، تصریح کرد: ستاد سفر نوروزی بار دیگر در همدان فعال خواهد شد. 

مالمیر با بیان اینکه حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری از برنامه های جدی همدان در بهمن ماه خواهد بود، اضافه کرد: جشنواره زمستانی و شیره پزی مانیزان در ردیف ۶۲ رویداد ملی به نام همدان ثبت شده است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان همچنین از آمادگی غارعلیصدر برای پذیرش مهمانان نوروزی خبر داد و گفت: ۱۵۰ خانه مسافر در همدان مجوز قانونی دارند که ۱۱۵ خانه مسافر متعلق به همدان و ۳۵ خانه مسافر متعلق به علیصدر است.

وی در رابطه با سرنوشت خانه اقبالیان نیز بیان کرد: این بنا در شورای ثبت مطرح شده اما هنوز فرآیند ابلاغ آن انجام نشده و این امر به رد یا موافقت نظر معترضان و موافقان بستگی دارد.

مالمیر همچنین از برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی غرب کشور در بهمن ماه سال جاری خبر داد و افزود: این نمایشگاه ۹ تا ۱۲ بهمن ماه بین ۵ استان غربی همدان، کردستان، لرستان و کرمانشاه برگزار می شود.

1