28 مارس 2024 - 15:25
معاون گردشگری پاسخ داد

ممنوعیت سفر از کدام کشورها به ایران ادامه دارد؟

12 ژانویه 2022 - 15:30 dsfr.ir/wx2o6

ممنوعیت سفر از کدام کشورها به ایران ادامه دارد؟
ایرنا
گردشگران شرقی در تخت رستم شیراز

معاون #گردشگری پس از به روز رسانی مصوبه ستاد ملی کرونا، از لغو محدودیت سفر از کشورهای همسایه به ایران خبر داد و گفت: ممنوعیت #سفر از ۱۰ کشور به ایران همچنان ادامه دارد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری ایسنا، با همه گیری سویه جدید اُمیکرون ویروس کرونا، وزارت کشور براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، حدود دو هفته پیش، سفر از ۱۲ کشور بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، لسوتو، زیمبابوه، مالاوی و آفریقای جنوبی و چهار کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک را به ایران برای ۱۵ روز ممنوع کرده بود. همچنین مرزهای زمینی به روی کشورهای همسایه بسته شده، اما مرزهای هوایی برای ورود و خروج مسافر، به غیر از آن ۱۲ کشور باز مانده بود.

اینک، احمد وحیدی، وزیر کشور از به روزرسانی مصوبات ستاد ملی کرونا خبر داده و گفته است: محدودیت از کشورهایی که بیماری در آنجا کنترل شده، برداشته شده است و تردد از مرزهای زمینی با رعایت پروتکل های بهداشتی، تزریق واکسن و داشتن تست پی سی آر منفی امکان پذیر شده است، اما گزارش های جلسه امروزِ ستاد کرونا از ارزیابی مرزها نشان داد که رعایت موارد باید بیشتر شود.

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با اشاره به گزارش ها و ارزیابی های مثبت در دو هفته گذشته، به ایسنا گفت که درحال حاضر به غیر از هشت کشور آفریقاییِ زیمبابوه، موزامبیک، نامیبیا، مالاوی، آفریقای جنوبی، اسواتینی، لسوتو و بوتسوانا و دو کشور اروپاییِ فرانسه و انگلیس، ورود مسافر از سایر کشورها و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، بدون مانع اعلام شده است و محدودیتی برای ورود گردشگران به جز آن ۱۲ کشور وجود ندارد.

او همچنین با اشاره به پیگیری ها و تلاش های مسؤولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از برداشته شدن محدودیت های سفر از کشورهای همسایه به ایران خبر داد و افزود: وضعیت سفر از کشورهای همسایه به حالت قبل برگشت.

شالبافیان تاکید کرد: تردد از مرزهای زمینی با رعایت پروتکل های بهداشتی، تزریق واکسن و داشتن تست پی سی آر منفی نیز امکان پذیر شده است.

ستاد ملی کرونا پیش تر اعلام کرده بود مسافران برای ورود به ایران باید گواهی دو دُز واکسن کووید و گواهی منفی تست PCR را در فاصله ۴۸ تا ۷۲ ساعت مانده به ورود، ارائه دهند.

1