28 مارس 2024 - 07:50

مزایای خرید بلیط هواپیما چارتر و لحظه آخری

12 ژانویه 2022 - 11:40 dsfr.ir/9g387

مزایای خرید بلیط هواپیما چارتر و لحظه آخری
getty images
تابلوی اطلاعات پرواز فرودگاه

قیمت بلیط هواپیما قسمت زیادی از هزینه های #سفر را شامل می شود، در این مطلب از مزایای خرید بلیط هواپیما چارتری و لحظه آخری به صورت کامل مطلع می شوید.

اگر اهل سفر و گردشگری باشید حتما می دانید که یکی از راه های مدیریت هزینه های سفر انتخاب بلیط هواپیما ارزان قیمت است، چرا که قیمت بلیط هواپیما قسمت زیادی از هزینه های سفر را شامل می شود. یکی از راه های خرید ارزان بلیط هواپیما انتخاب پرواز چارتری یا لحظه آخری است. در این مطلب از «دنیای سفر» با ما همراه باشید تا از مزایای خرید بلیط هواپیما چارتری و لحظه آخری به صورت کامل مطلع شوید و در ادامه معتبر ترین و ارزان ترین مرجع خرید بلیط هواپیما را بشناسید.

بلیط چارتر

اولین و مهم ترین نکته ای که برای خرید ارزان ترین بلیط چارتر هم برای پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی باید به آن دقت کنید، زمان خرید بلیط است. به طور کلی در زمان های کم سفر سال هنگامی که به زمان پرواز نزدیک می شویم قیمت بلیط هواپیما چارتر ارزان تر می شود، چون ممکن است تمام ظرفیت صندلی های چارتر پر نشود و چارتر کننده برای اینکه ضرر خود را به حداقل برساند بلیط هواپیما ارزان چارتر را در اختیار مشتریان قرار می دهد. این نوع بلیط در واقع همان بلیط لحظه آخری چارتر است. اما عکس این امر زمانی اتفاق می افتد که بخواهید در زمان های پرتردد سال مانند تعطیلات تابستان یا عید نوروز به مسافرت بروید. در این مواقع با توجه به تقاضا بالای مسافران برای خرید بلیط هواپیما، قیمت بلیط چارتری هواپیما افزایش می یابد و ممکن است از قیمت بلیط سیستمی هواپیما هم بیشتر شود. معمولا بهترین زمان برای خرید پرواز چارتری ارزان، اسفند ماه و بعد از تعطیلات نوروز است.

بلیط لحظه آخری

در واقع بلیط هواپیما لحظه آخری بلیطی است که بر روی پروازهای چارتر ارائه می شود. گاهی نیز پیش می آید که آژانس چارتر کننده موفق به فروش تمامی بلیط ها نمی شود. به همین دلیل تصمیم به فروش بلیط ها به صورت نرخ لحظه آخری می کند. در فروش بلیط لحظه آخری هواپیما چارترکننده ظرفیت باقیمانده را با در نظر گرفتن تخفیف بر روی بلیط های چارتر به فروش می رساند. به این ترتیب قیمت بلیط لحظه آخری از قیمت بلیط چارتر و قیمت بلیط سیستمی ارزان تر خواهد شد.

زمان فروش بلیط هواپیما لحظه آخری به زمان پرواز بسیار نزدیک است. از این رو انتخاب پرواز لحظه آخری بیشتر مناسب کسانی است که برنامه ریزی دقیقی برای سفر خود ندارند و می توانند هر لحظه آماده سفر باشند. به صورت کلی ارزان ترین بلیط لحظه آخری را در زمان های کم سفر سال و زمان هایی که به ساعت پرواز بسیار نزدیک هستند می توانید پیدا کنید. در زمان های پرتردد سال و تعطیلات ممکن است حتی قیمت بلیط لحظه آخری هواپیما از نرخ بلیط سیستمی هم بیشتر شود. بلیط لحظه آخری چارتر فقط در مسیرهای پرتردد وجود دارد.

مزیت بلیط چارتری و لحظه آخری

مهم ترین مزیت خرید بلیط هواپیما لحظه آخری و بلیط چارتری صرفه جویی در هزینه است. تقریبا برای اکثر افراد موضوع مدیریت هزینه های سفر از اهمیت بالایی برخوردار است. به صورت کلی بلیط لحظه آخری در مقایسه با سایر بلیط ها دارای قیمت کمتری بوده و کمک زیادی در ذخیره بودجه فرد می کند. البته خرید بلیط لحظه آخری ارزان قیمت در بعضی مواقع تبدیل به چالش خواهد شد چرا که قیمت آن به تقاضای مسافران ارتباط مستقیمی دارد. اما با استفاده از سامانه های خرید معتبر و جامع مثل فلای تودی می توانید از تمامی بلیط های ارزان قیمت و لحظه آخری خبردار شوید و در بهترین زمان خرید خود را انجام دهید.

چگونه بلیط چارتر و لحظه آخری را با بهترین قیمت بخریم؟

وب سایت های خرید بلیط هواپیما چارتر، انتخاب گسترده ای را از میان پروازهای چارتر در اختیار مسافران قرار می دهند و خرید اینترنتی بلیط هواپیما چارتر و لحظه آخری را برای مسافران عزیز راحت می کنند. در ایامی به جز ایام تعطیل، هر چه به تاریخ پرواز نزدیک تر شویم نرخ بلیط لحظه آخری ارزان تر می شود. به صورت کلی با مشاهده روند تغییر بلیط ها و چک کردن قیمت آن در روزهای متوالی می توان نسبت به نرخ حدودی بلیط لحظه آخری آگاهی پیدا کرد.

برای خرید پرواز چارتر از سایت های فروش بلیط هواپیما، کافی است پرواز مورد نظر خود و تاریخ سفر را در سایت جستجو کنید. در صفحه نتایج جستجو، لیستی از تمامی پروازهای موجود از ارزان ترین به گران ترین برای شما به نمایش در می آید. در کنار پروازهایی که به صورت چارتر ارائه می شوند، می توانید برچسب چارتر را ببینید. به این صورت می توانید با مقایسه قیمت ها و در کوتاه ترین زمان، اقدام به رزرو بلیط هواپیما چارتر و یا لحظه آخری کنید.

می توانید با استفاده از فیلترهای موجود مثل انتخاب نوع پرواز سیستمی یا چارتری، نوع ایرلاین و نمودار حداقل و حداکثر قیمتی، راحت تر به بلیط مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

1