29 مارس 2024 - 13:52
با مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی صورت گرفت:

پاکسازی اماکن تاریخی ایوانکی

11 ژانویه 2022 - 12:00 dsfr.ir/s59e9

پاکسازی اماکن تاریخی ایوانکی
دریافتی
پاکسازی اماکن تاریخی ایوانکی

رئیس اداره میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی شهرستان #گرمسار از پاک سازی اماکن تاریخی ایوانکی با همکاری شهرداری و شورای شهر #ایوانکی و اداره میراث فرهنگی شهرستان گرمسار خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر» مهوش کمالی 20 دی ماه 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: بر این اساس، آسیاب آبی تاریخی جنب پل شهید قاسمی پاک سازی شده است و پاک سازی کاروانسراهای دادگر و امیری در دست اقدام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار از همکاری شهرداری و شورای شهر ایوانکی در اجرای این عملیات، قدردانی کرد و گفت: رشد و توسعه گردشگری با همکاری نهادهایی از جمله شهرداری ها میسر می شود.

وی ادامه داد: پاک سازی اماکن تاریخی داخل شهر ایوانکی به دلیل اینکه در محله های مسکونی واقع شده اند، موجب رضایت مندی ساکنان و شهروندان شده است.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار با بیان اینکه تاکنون 77 اثر تاریخی ایوانکی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است اضافه کرد:کاروانسراهای شاه عباسی، امیری، دادگر، یخچال تاریخی، آسیاب آبی، کوره آجرپزی، مسجد حاج نبی و ... از مهمترین جاذبه های گردشگری ایوانکی است.

ایوانکی که از توابع شهرستان گرمسار در استان سمنان است، در حدود 70 کیلومتری تهران واقع شده است.

1