25 آوریل 2024 - 13:11

درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری خراسان جنوبی

11 ژانویه 2022 - 09:30 dsfr.ir/rh6up

درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری خراسان جنوبی
دریافتی
هتل کوهستانی بیرجند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از درجه بندی و نرخ گذاری ۱۲۲ واحد از تاسیسات #گردشگری این استان براساس ضوابط کیفیت خدمات خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر»، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، روز ۲۰ دی ماه افزود: اکنون ۲۱۶ واحد تاسیسات گردشگری از جمله هتل، اقامتگاه بوم گردی، رستوران بین راهی و مجتمع گردشگری در این استان فعالیت دارند.

وی بیان کرد: با توجه به آغاز عملیات ارزیابی تاسیسات گردشگری و تشکیل کمیسیون درجه بندی استان در راستای صدور گواهی نامه کیفیت، ۴۰ واحد در مرحله ارزیابی اولیه و رفع مغایرت هستند که پس از رفع نقص وارد چرخه استانداردسازی و طرح تطبیق خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: به استناد آیین نامه اجرایی ایجاد، اصلاح و تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها بنا بر شیوه نامه و ضوابط مدون کیفیت خدمات در حال حاضر به چهار دسته از این تاسیسات شامل هتل ها، مهمان پذیرها، واحدهای اقامتی بین راهی و واحدهای پذیرایی بین راهی که دارای ضوابط کیفی بوده و قابلیت قرارگیری در فرایند طرح تطبیق را دارا هستند، اختصاص دارد.

وی بیان کرد: این تاسیسات براساس مشخصات فنی، تجهیزات، نیروی انسانی و کیفیت ارائه خدمات درجه بندی می شوند.

1