26 آوریل 2024 - 03:32

تورهای غیرمجاز گردشگری در کردستان ساماندهی شوند

10 ژانویه 2022 - 13:10 dsfr.ir/aw64z

تورهای غیرمجاز گردشگری در کردستان ساماندهی شوند
ایرنا
منطقه اورامانات منطقه ای فرهنگی در غرب کشور بین دو استان کردستان و کرمانشاه واقع شده و دارای کوه ها و رودهای خروشان است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری #کردستان گفت: توسعه صنعت #گردشگری زمینه ساز ارتقای اقتصادی منطقه است اما در این راستا باید تورهای غیرمجاز ساماندهی شوند.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری مهر، محمد رضایی روز یکشنبه در دومین جلسه کمیسیون امنیت گردشگران استان، اظهار داشت: استان کردستان ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد.

وی افزود: تأمین امنیت گردشگران از مهم ترین مؤلفه ها در صنعت گردشگری است و با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه این صنعت می توان استان را به رشد اقتصادی مطلوبی برسانیم.

رضایی با اشاره به موضوع ساماندهی خانه مسافرها در استان عنوان کرد: باید با یک برنامه ریزی منظم و با داشتن راهبرد صحیح، خانه مسافرها در استان ساماندهی شوند.

وی یادآور شد: ضروری است با رعایت ضوابط استاندارد در مراکز اقامتی و گردشگری، زمینه بهره مندی افراد از خدمات مناسب فراهم شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان باید ضمن معرفی تورهای غیرمجاز برای برخورد قانونی نسبت به معرفی تورهای دارای مجوز به گردشگران اقدام کند.

رضایی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری ادارت مربوطه در راستای تأمین امنیت عمومی و خصوصی گردشگران داخلی و خارجی گام برداریم.

1