19 مارس 2024 - 05:53
دبیر فراکسیون گردشگری خطاب به ضرغامی:

مثلث به هم پیوسته گردشگری، میراث و صنایع دستی کرونا زده را دریابید

27 اوت 2021 - 01:20 dsfr.ir/i23iq

مثلث به هم پیوسته گردشگری، میراث و صنایع دستی کرونا زده را دریابید
دنیای سفر
گردشگری زیر سایه ترس از کرونا

اقامتگاه ها و زیرساخت های اقامتی در آستانه ورشکستگی هستند، تورهای #گردشگری و راهنمایان نیز مشکلاتی جدی دارند، باید به این بخش مهم از بدنه گردشگری در سایه #کرونا، توجه شود چرا که بخش های میراث و صنایع دستی هم تحت تاثیر آن ها هستند.

به گزارش «دنیای سفر»؛ دبیر فراکسیون گردشگری مجلس در توصیه به وزیر پیشنهادی گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: اقامتگاه ها و زیرساخت های اقامتی در آستانه ورشکستگی هستند، تورهای گردشگری و راهنمایان نیز مشکلاتی جدی دارند، باید به این بخش مهم از بدنه گردشگری در سایه کرونا، توجه شود چرا که بخش های میراث و صنایع دستی هم تحت تاثیر آن ها هستند.

«محمدصالح جوکار» در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا در مورد انتخاب «عزت الله ضرغامی» به عنوان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: ضرغامی انسان بسیار توانمند و مدیری کارآمد است که کارکرد خود را در مدیریت های قبلی خصوصا در صدا و سیما اثبات کرده است.

وی با اشاره به خوش فکری ضرغامی به عنوان وزیر پیشنهادی تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه گردشگری، میراث و صنایع دستی شاهد ارائه برنامه های بسیار مطلوبی از سوی وی بودیم و با توجه به خلاقیت و خوش فکری شخص مذکور و شرایط نامطولبی مانند کرونا میتوانیم به برنامه ریزی از سوی وی و برای حفظ زیرساخت ها امیدوار باشیم.

جوکار افزود: شخص نامبرده توانایی باز کردن پنجره های جدیدی را به روی گردشگری دارد چرا که برنامه های ارائه شده در هر سه حوزه برنامه های قابل توجهی بودند.

وی با بیان این که سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ارتباطی تنگاتنگ باهم دارند، در توصیه به ویژه پیشنهادی تصریح کرد: با توجه به مسئله کرونا گردشگری و تاثیرپذیری هر سه حوزه باید به حفظ زیرساخت ها در این شرایط توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: اقامتگاه ها و زیرساخت های اقامتی در آستانه ورشکستگی هستند، علاوه بر آن تورهای گردشگری و راهنمایان مشکلاتی جدی دارند لذا با توجه به این که بخش قابل توجه و مهمی از بدنه گردشگری و صنعت که در سایه کرونا آسیب جدی دیده، باید مورد توجه قرار گیرد چرا که بخش های میراث و صنایع دستی هم تحت تاثیر آن ها هستند.

جوکار با اشاره به این که ضرغامی به بخش گردشگری و ایجاد ظرفیت های بالاتر برای آینده توجه کند، توصیه کرد: در بحث احیای بافت های میراثی و تاریخی و همچنین صنایع دستی و ارتقای وضعیت هنرمندان این حوزه باید اقدام شود که البته برنامه های خوبی را در این حوزه ارائه کردند و مجموعا براورد میکنم که این فرد در وزارت گردشگری و میراث موفق عمل کند.

نماینده مردم یزد و ندوشن در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی از انتقادات به انتخاب ضرغامی تبیین کرد: به نظر می رسد بیشترین بحث منتقدین، مربوط به تخصص و ارتباط وی با گردشگری است که در این باره لازم است بگویم که فرهنگ و گردشگری در هم تنیده است و از هم بیگانه نیست.

جوکار خاطرنشان کرد: وی در حوزه فرهنگی مشغول به کار بوده و امروز با توجه به نیازهای این صنعت، در این خصوص نیز برنامه هایی را ارائه کرده است.

البته جوکار در پایان به جایگاه یزد در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: یزد یکی از قطب های گردشگری کشور است و در هر سه حوزه خصوصا گردشگری نیازمند توجه ویژه بوده و صاحبنظران نیز در این حوزه وجود دارند.

1