19 مارس 2024 - 15:25

پرواز ۲۰۸ ساعته بالگردهای هلال احمر برای اطفای حریق جنگل ها

27 اوت 2021 - 00:50 dsfr.ir/ui0pd

پرواز ۲۰۸ ساعته بالگردهای هلال احمر برای اطفای حریق جنگل ها
جوان آنلاین
اعزام بالگردهای اطفای حریق به جنگل های استان گلستان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد که ناوگان هوایی هلال احمر برای اطفای حریق جنگل ها ۲۰۸ ساعت پرواز کرده است.

مهدی ولی پور ر درباره خدمات امدادی ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر از ابتدای سال جاری تا ۳۰ مردادماه گفت: طی این مدت مجموعاً ۵۸۳ ساعت پرواز در قالب ۷۷۶ سورتی صورت گرفت که طی آن هزار و ۵۷۵ نفر از عوامل امدادی به محل حوادث و سوانح منتقل شدند.

وی ادامه داد: همچنین به واسطه این میزان عملیات هوایی ۷۷ هزار و ۱۹۰ کیلوگرم اقلام و تجهیزات امدادی انتقال و ۵۴ نفر از مصدومین حوادث توسط بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته ولی پور از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۰۸ ساعت پرواز جهت اطفای حریق جنگل ها در قالب ۳۴۱ سورتی توسط ناوگان امداد هوایی جمعیت هلال احمر صورت پذیرفته است که نقش بسزایی در کنترل حریق در جنگل ها و مراتع کشور داشت و امید است در راستای هم افزایی میان دستگاه های مختلف بتوان به شکل بهتری در سوانح و حوادث عملیات امدادرسانی را انجام داد.

رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این پروازها که در پنج ماه نخست سال جاری انجام شد، در مجموع هزار و ۱۰۱ نفر از عوامل امدادی جهت اطفای حریق و ۷۰ هزار و ۱۲۰ کیلوگرم محموله و تجهیزات مرتبط با اطفای حریق نیز به محل آتش سوزی ها منتقل شد. همچنین چهار نفر از عوامل اطفای حریق در جنگل ها که در حین عملیات مصدوم شده بودند توسط بالگردهای جمعیت به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش «دنیای سفر» این در حالی است که جنگل های ایران کماکان در آتش می سوزند و هلی کوپترها برای اطفای حریق نمی پرند؛ همان سریال تکراری که سال هاست بلای جان جنگل های ایران شده است. عده ای جنگل ها و مراتع را سهوا یا عمداً به آتش می کشند و چشمانی در انتظار امداد هوایی و بالگرد به آسمان خیره می ماند، اما ناامیدانه باید با سرشاخه، بیل و کلنگ به جنگ آتش بروند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها خرداد ماه 97 در گفت و گو با جوان آنلاین گفته بود: «دولت بدهی خود را به هلی کوپتر‌هایی که سال های پیش برای اطفای حریق آمدند، نپرداخته و این مسئله مزید بر علت شده تا هیج هلیکوپتری برای اعزام به مناطقی که دچار آتش سوزی شده اند، به هوا بلند نشود».

1