19 مارس 2024 - 07:43
با رای مجلس

«ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی و گردشگری شد

25 اوت 2021 - 22:50 dsfr.ir/7r34p

«ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی و گردشگری شد
خبرگزاری ایرنا
دومین وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور انتخاب شد

نمایندگان #مجلس شورای اسلامی سیدعزت الله ضرغامی را به عنوان #وزیر میراث فرهنگی و #گردشگری در #دولت سیزدهم انتخاب کردند.

به گزارش دنیای سفر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۶۲ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۲۸ رای ممتنع، «سید عزت الله ضرغامی» را به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دولت سیزدهم انتخاب کردند.

سید عزت الله ضرغامی که از سوی ابراهیم رییسی، رئیس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به قوه مقننه معرفی شده بود، عصر امروز چهارشنبه (سوم شهریورماه) با ۲۶۲ رای موافق و ۱۳ رای مخالف و ۶ رای ممتنع، به عنوان دومین وزیر این وزارتخانه انتخاب شد.

سید عزت الله ضرغامی، متولد سال ۱۳۳۸ تهران، دانش آموخته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناس ارشد مدیریت صنعتی است و در حال حاضر دانشجوی دکترای ارتباطات است.

دو دوره ریاست سازمان صدا و سیما با حکم مقام معظم رهبری، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حکم مقام معظم رهبری و همچنین عضویت در شورای عالی فضای مجازی با حکم مقام معظم رهبری، معاون امور مجلس و استان های صدا و سیما، معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس کارخانجات صنعتی شهید حسن باقری، معاون فرهنگی و عضو شورای مرکزی جهاد دانشگاهی دانشگاه امیر کبیر از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی است.

او اکنون به عنوان دومین وزیر سکان دار وزارتخانه ای است که گردشگری به عنوان یکی از حوزه های مهم آن در ۱۸ ماه گذشته و شیوع کرونا با خسارتی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است، بسیاری از فعالان این صنعت از مدیران دفاتر خدمات تا راهنمایان گردشگری یا خانه نشین شده یا تغییر شغل داده اند؛ کارگاه های هنرهای سنتی و فروشگاه های صنایع دستی تعطیل و بسیاری از صاحبان مشاغل کاملا بیکار شده اند.

1