29 مارس 2024 - 01:07

واکسیناسیون دریچه ای به بهبود گردشگری

22 اوت 2021 - 23:10 dsfr.ir/2g983

واکسیناسیون دریچه ای به بهبود گردشگری
دنیای سفر
با پایان واکسیناسیون در برخی کشورها روزهای امیدوار کننده ای در انتظار گردشگری خواهد بود

بسیاری از کشورها از زمانی که برنامه واکسن های #کووید19 را اجرا کرده اند، به رونق #گردشگری و بهبود #سفر نیز امیدوار شدند.

به گزارش دنیای سفر به نقل از نیوز گروه اکسپدیا (شرکتی مستقر در آمریکا ارائه کننده برندهای متعدد مسافرتی آنلاین جهانی) گزارش روند بهبود سفر خود را در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ منتشر کرده تا از این طریق به بازاریابان سفر در مسیر بهبودی کمک کند. در این گزارش تصاویری از آخرین روندهای سه ماهه در تغییر رفتارها و نگرش های مسافران در سراسر جهان به اشتراک گذاشته شده که در ذیل به برخی از آن اشاره شده است.

افزایش جستجوها در سطح جهانی

افزایش حجم جستجوهای ماهانه جهانی در سه ماهه اول و دوم ادامه داشته و در سه ماه چهارم بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است. تزریق مداوم واکسن های کووید-۱۹ عامل افزایش جستجوها و تغییر دستورالعمل های سفر در سراسر جهان بوده است. البته در سه ماهه دوم حجم جستجوی جهانی مثبت و با سه ماهه اول و سال ۲۰۲۰ در تضاد شدید است.

نیمی از جستجوهای جهانی در بازه صفر تا ۲۱ روز قرار گرفت زیرا مسافران همچنان در سه ماهه دوم سفرهای نزدیک تر به خانه خود را انتخاب می کردند. با این حال جستجوی جهانی طولانی تر خواهد شد و نشان می دهد که اعتماد به نفس مسافران در حال افزایش است و قصد سفرهای تابستانی دارند و برنامه ریزی سفرهای دورتر را انجام می دهند. جستجوهای جهانی ۲۲ تا ۹۰ روز قبل از تاریخ سفر بیش از ۳۵ درصد از جستجوها را در سه ماهه دوم نشان می دهد که تقریبا ۲۵ درصد در سه ماهه چهارم افزایش یافته است.

۵۵ درصد از جستجوهای بومی در بازه صفر تا ۲۱ روزه قرار داشت؛ در حالی که جستجوهای ۲۲ تا ۹۰ روزه در مقایسه با سه ماهه چهارم تقریبا ۲۰ درصد افزایش یافت. در سطح جهانی جستجو برای مقاصد بین المللی در بازه ۳۱ تا ۹۰ روزه نسبت به سه ماهه اول ۳۰ درصد افزایش یافته است.

علائم مثبت برای سفرهای بین المللی

علاقه مندان همچنان سفرهای داخلی را ترجیح می دهند اما رشد جهانی جستجو در مقاصد بین المللی از مقاصد داخلی در هفته های متعدد در سه ماهه دوم پیشی گرفت. این آمار نشان می دهد که اعتماد مسافران تا حدی به دلیل افزایش نرخ واکسیناسیون و در نتیجه افزایش علاقه و برنامه ریزی برای سفرهای بین المللی در حال افزایش است.

بینش هایی از شاخص ارزش مسافران گروه Expedia نشان می دهد که ۶۰ درصد از کاربران در داخل کشور خود سفر خواهند کرد و ۲۷ درصد در ۱۲ ماه آینده به سفرهای بین المللی خواهند رفت. همچنین نتایج این تحقیقات نشان می دهد که افراد به تعطیلات مختلف از تعطیلات شهری تا اقامت طولانی تر علاقه دارند. چهار از هر ۱۰ نفر متقاضی سفرهای مکرر و کوتاه تر و ۲۸ درصد نیز سفرهای کمتر و طولانی تر و بیش از ۳۰ درصد نیز ترکیبی از سفرهای کوتاه تر و طولانی تر را خواستار هستند.

1