18 آوریل 2024 - 01:04

جاذبه های گردشگری لواسان

14 ژوئیه 2021 - 13:50 dsfr.ir/s35wt

لواسان، جایی است که می توان بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در آن سپری کرد.

لواسان یکی از مشهور ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری تهران است که از زمان های بسیار قدیم، محلی بسیار خوش آب و هوا برای بازدید گردشگران است. امروزه، افراد بسیار زیادی به دنبال جاذبه های گردشگری متنوعی برای بازدید هستند. و گشت و گذار و بازدید از جاذبه های گردشگری جدید بسیار لذت بخش است. به همین سبب، بازدید از لواسان یکی از بهترین و عالی ترین گزینه ها است که هر فردی دوست دارد تا اوقات خود را در این منطقه بگذراند و به بازدید از جاذبه های گردشگری بی نظیر آن بپردازد. همانطور که می دانید در شهر تهران، تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری و تفریحی وجود دارد. که بازدید از هر کدام از آن ها بسیار لذت بخش و عالی است و بازدید کنندگان آن خاطرات بسیار خوبی را از این بازدید ها به ثبت خواهند رساند.

لواسان، جایی است که می توان بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در آن سپری کرد. طبیعتا، ترافیک های بی اندازه شهر تهران، سبب می شود تا بسیاری از پایتخت نشینان، دوست داشته باشند تا ساعاتی را به دور از ترافیک ها و ازدحام های شهری بگذرانند و در یکی از خلوت ترین و خوش آب و هوا ترین مناطق که فاصله بسیار کمی هم با شهر تهران داشته باشد سپری کنند. اگر قصد داشته باشید تا یکی از به یاد ماندنی ترین و عالی ترین خاطرات گشت و گذار خود را در شهر تهران به ثبت برسانید، سفر به منطقه لواسان و گشت و گذار در آن منطقه یکی از بهترین اقدامات برای شما است.

در گرم ترین فصول سال، سفر به خنک ترین و بهترین جاذبه های گردشگری که در اطراف شهر تهران قرار دارند، بسیار عالی و لذت بخش بوده و توصیه می کنیم شما نیز حتما، زمانی را برای بازدید از جاذبه های گردشگری اطراف تهران، به ویژه لواسان در نظر بگیرید. بدون شک سفر به لواسان و گشت و گذار در آن مناطق، بسیار لذت بخش خواهد بود و خاطرات بسیار خوبی را برای شما رقم خواهد زد. در ادامه این مطلب، همه چیز را درباره لواسان، و همچنین جاذبه های گردشگری آن بیان کرده ایم.

در واقع با معرفی بهترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری این منطقه، شما را با تمامی شرایط و ویژگی هایی که در این منطقه قرار دارد آشنا کرده ایم. اگر قصد دارید تا با یکی از بهترین و عالی ترین جاذبه های گردشگری در استان تهران آشنا شوید، و به بازدید از زیبا ترین و بی نظیر ترین جاذبه های گردشگری که در اطراف تهران قرار دارد بروید، توصیه می کنیم حتما ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

لواسان کجاست؟

لواسان یکی از شهرستان های اطراف تهران است که دسترسی به آن بسیار آسان بوده و تمامی پایتخت نشینان می توانند به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنند. این شهر بزرگ و محبوب در محدوده شمال شرقی شهر تهران قرار دارد و همه روزه، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند. یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکاتی که در خصوص این منطقه گردشگری وجود دارد، این است که دسترسی به آن بسیار آسان است. چرا که لواسان، در کم ترین فاصله از محدوده شرقی تهران واقع شده است، و به همین سبب یکی از بهترین گزینه ها برای گشت و گذار چند ساعته است.

شهر لواسان، یکی از شهر های شهرستان شمیرانات بوده و مهم ترین شهر در بخش لواسانات شهرستان شمیرانات است. به همین سبب، یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین شهر های اطراف تهران است که همه روزه افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند.
 
ویژگی های لواسان

استان تهران، در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد. به همین سبب باید اشاره کنیم که آب و هوای این منطقه در گرم ترین روز های سال، بسیار خنک و عالی بوده و به همین سبب، یکی از مناطق ییلاقی در اطراف تهران شناخته می شود. در واقع باید اشاره کنیم که بسیاری از شهرستان های استان تهران، در دامنه های رشته کوه البرز قرار دارند و به همین واسطه دارای آب و هوای بسیار عالی در گرم ترین روز های سال می باشند. این مناطق ییلاقی یکی از بهترین گزینه ها برای فرار از گرمای بیش از حد هوا هستند. شهر لواسان نیز یکی از این مناطق ییلاقی است که می توانید در روز های گرم سال که تحمل شدت گرمای هوا بسیار سخت است به آن سفر کنید و از آب و هوای بی نظیر آن لذت ببرید

به واسطه قرار داشتن لواسان در منطقه ای کوهستانی، پدیده ها و جاذبه های گردشگری متعددی در آن وجود دارد که با بازدید از آن ها می توان یکی از لذت بخش ترین و عالی ترین اوقات خود را در آن ها سپری کرد.

لیست جاذبه های گردشگری لواسان

لواسان، یکی از جذاب ترین و محبوب ترین مناطق اطراف تهران است که به واسطه شرایط آب و هوایی و جغرافیایی ای که دارد، سبب شده تا بسیاری از پایتخت نشینان، خانه ها و ویلاهایی را در این منطقه بسازند تا بتوانند از ییلاقی بودن منطقه استفاده کرده و در روز های گرم سال به خنک ترین مناطق در شهر تهران بروند. در ادامه همه چیز را درباره جاذبه های گردشگری لواسان بیان کرده ایم و شما را با تمامی جاذبه های گردشگری لواسان که می توانید با بازدید از آن ها بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را بگذرانید بیان کرده ایم.

رودخانه لواسان

لواسان یکی از شهر هایی است که رودخانه های متعددی از آن عبور می کند. از جمله مشهور ترین و بزرگ ترین رودخانه های لواسان، می توان به رودخانه جاجرود اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که این رودخانه با نام روخانه لواسان نیز شناخته می شود و همه روزه افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند. طول تقریبی رودخانه لواسان در حدود 140 کیلومتر بوده و به همین سبب باید اشاره کنیم که می توانید به راحتی و آسانی اقدام به بازدید از آن کنید و یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در آن سپری کنید. این رودخانه که از کوه های موجود در رشته کوه الرز سرچشمه گرفته است سبب شده تا پوشش گیاهی جذابی در این منطقه ایجاد شود. لازم به ذکر است که رودخانه لوسان دارای شاخه های متعددی است.

اما به طور کلی، باید اشاره کنیم که می توانید یکی از عالی ترین و لذت بخش ترین اوقات خود را در این منطقه سپری کنید و با اقامت در اطراف رودخانه لواسان، آرامشی بی نظیری را دریافت کرده و یکی از لذت بخش ترین اوقات خود را در آن سپری کنید. یکی دیگر از رودخانه های موجود در لواسان، رودخانه ای است که به سبب احداث سد لتیان ایجاد شد. در واقع باید اشاره کنیم که به منظور تامین آب شهر تهران، سدی در منطقه لواسان احداث شد. مدتی پس از احداث این سد، رودخانه ای شکل گرفت که به دریاچه سد لتیان می ریخت. در نتیجه باید اشاره کنیم که یکی دیگر از رودخانه های لواسان، رودخانه دریاچه سد لتیان است.

پارک لواسان

لواسان با داشتن آب و هوای بی نظیر و بسیار عالی، یکی از مناطقی است که دارای فضاهای سبز متعدد است. در واقع باید اشاره کنیم که منطقه لواسان، با داشتن، شرایط عالی و بی نظیر، یکی از مناسب ترین خاک ها و آب و هوا را برای رویش انواع گیاهان دارد. به همین سبب در این منطقه تعداد بسیار زیادی از پارک ها و فضاهای سبز وجود دارد. این پارک ها یکی از لذت بخش ترین و عالی ترین جاذبه های گردشگری در لواسان شناخته می شوند که سبب شده تا همه روزه، افراد بسیار زیادی برای گشت و گذار و تفریح به بازدید از این جاذبه های گردشگری بروند. برای داشتن بهترین اوقات خود، می توانید از این پارک ها بازدید کنید. یکی از مشهور ترین پارک هایی که در محدوده لواسان قرار دارد و می توانید از آن بازدید کنید، پارک جنگلی تلو است.

این پارک جنگلی، با داشتن آب و هوای بسیار خوب، و همچنین امکانات بسیار عالی برای اقامت، یکی از مناسب ترین و ایده آل ترین گزینه ها برای گشت و گذار و فاصله گرفتن از محیط شهری است. در پارک جنگلی تلو، چشم انداز بسیار عالی و خوبی وجود دارد. همچنین آلاچیق ها و نیمکت های متعددی در این منطقه قرار دارد که می توانید با نشتن در این آلاچیق ها از منظره و چشم انداز عالی و بی نظیری که رو به رویتان قرار دارد لذت ببرید. از دیگر پارک های لواسان که بازدید از آن ها بسیار لذت بخش است می توان به پارک آزادگان و همچنین پارک مخابرات اشاره کرد.

با بازدید از این پارک ها می توانید یکی از عالی ترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را سپری کنید و خاطره ای خوب را در این منطقه به ثبت برسانید. البته باید اشاره کنیم که در منطقه لواسان، و همچنین اطراف آن، انواع مختلفی از فضاهای سبز وجود دارد که می توانید به بازدید از آن ها نیز بپردازید.

پارک ساحلی لواسان

لواسان دارای جذابیت های بسیار زیادی است. اما یکی از مهم ترین و جذاب ترین آن ها، پارک ساحلی لواسان است. منطقه ای جذاب و مناسب برای انجام فعالیت های تفریحی. به جرات می توان گفت که لواسان، دارای جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری است. اما یکی از جذاب ترین آن ها که همه ساله افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند، پارک ساحلی لواسان است. پارکی بسیار جذاب و محبوب که همه ساله، میزبان حجم بسیار زیادی از گردشگران و توریستان است. در پارک ساحلی لواسان، امکانات متعددی برای تفریح کردن وجود دارد. از جمله امکانات تفریحی موجود در پارک ساحلی لواسان می توان به باشگاه سوارکاری، باربیکیو، آلاچیق ها، امکان دوچرخه سواری و اجاره دوچرخه، انواع کافه ها و رستوران ها با دکوراسیون و ...، موتور برقی سواری، و ... اشاره کرد.

در پارک ساحلی لواسان، امکانات بسیار عالی و خوبی برای گردش و تفریح وجود دارد که هر فردی با بازدید از آن ها می تواند یکی از عالی ترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را سپری کند. اگر قصد دارید تا به یاد ماندنی ترین و لذت بخش ترین اوقات خود را در اطراف تهران سپری کنید و حال و هوای خود را به بهترین شکل عوض کنید، توصیه می کنیم حتما زمانی را برای بازدید از پارک ساحلی لواسان مشخص کنید. برای دسترسی به پارک ساحلی لواسان، باید خود را به رودخانه جاجرود برسانید و در حاشیه این رودخانه، به یکی از عالی ترین مکان های تفریحی لواسان دسترسی پیدا کنید.

دریاچه لواسان

یکی از عالی ترین و بی نظیر ترین دریاچه های موجود در منطقه گردشگری لواسان، دریاچه ای بسیار بزرگ و بی نظیر به نام لواسان است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که دریاچه لواسان، در نزدیکی رودخانه جاجرود و در امتداد آن قرار دارد. این دریاچه بسیار بزرگ و زیبا، در بخش پایینی کمربندی لواسان واقع شده است و یکی از پر بازدید ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری لواسان به شمار می رود. برای دسترسی به دریاچه لواسان باید خود را به بخش جنوبی شهر لواسان برسانید. این دریاچه، دارای چشم انداز و ویوی بسیار زیبا و بی نظری است که هر فردی می تواند به راحتی و آسانی، در کنار آن اطراق کند و یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در این منطقه سپری کند.

اگر به دنبال مکانی خلوت هستید که با داشتن چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی، آرامشی وصف ناکردنی را برای شما به همراه آورد، بازدید از دریاچه لواسان برای شما بسیار واجب است. دریاچه لواسان، دارای وسعت نسبتا زیادی بوده و به دلیل بازدید های زیادی که از آن صورت می گرفت، امکانات متعددی به آن افزوده شده است. از جمله جذابیت های موجو در اطراف دریاچه لواسان، می توان به وجود آلاچیق های متعدد، باربیکیو، وسایل ورزشی متعدد، و ... اشاره کرد.

به طور کلی باید اشاره کنیم که این منطقه، دارای عالی ترین و بهترین ویژگی ها برای گذراندن اوقات است و هر فردی می تواند با سفر به این منطقه، یکی از به یاد ماندنی ترین اوقات خود را سپری کند و خاطرات بسیار خوبی را در این منطقه به ثبت برساند. اگر تا به حال به بازدید از دریاچه لواسان نرفته اید، توصیه می کنیم در اولین فرصت، برای بازدید از آن برنامه ریزی کنید و بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در این منطقه سپری کنید.
 
خانه های لواسان

یکی از متفاوت ترین و خاص ترین بخش های اطراف تهران، که آن هم در منطقه لواسان قرار دارد، بخش هایی از این شهر است که دارای بی نظیر ترین و خاص ترین خانه ها و ویلاها است. شرایط خاصی که منطقه لواسان تهران دارد، سبب شده تا افراد بسیار زیادی برای ساخت خانه در این منطقه روز بیاورند.  امروزه، داشتن ویلا در شهر دیگری بسیار مرسوم شده تا افراد بتوانند در روز های تعطیلی خود مکانی اختصاصی را داشته باشند و بهترین و عالی ترین اوقات خود را در این منطقه بگذرانند. لواسان نیز یک منطقه ییلاقی بوده و در نهایت، مناسب ترین و عالی ترین گزینه برای اقامت است.

شیک ترین و لاکچری ترین خانه های این منطقه، دارای نمای بسیار زیبایی هستند و خانه های بسیار لوکسی را تشکیل داده اند. یکی از مشهور ترین و معروف ترین شهرک هایی که در لواسان ساخته است و درون آن، لوکس ترین خانه های تهران قرار دارد، شهرک باستی هیلز نام دارد. این محله معروف و مشهور، دارای جذاب ترین و دیدنی ترین خانه ها و کاخ ها است که دارای چشم انداز بی نظیری به دریاچه سد لتیان است. لازم به ذکر است که ورو به شهرک باستی هیلز، برای افرادی که صاحب این خانه ها هستند مجاز است. اگر قصد دارید که از خانه های این منطقه دیدن کنید باید اشاره کنیم که ورود به آن برای هر فردی مجاز نیست.

کافه ها و رستوران های لواسان

در منطقه گردشگری لواسان، جاذبه های گردشگری متعددی وجود دارد که سبب می شود که همه روزه، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند. یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکاتی که در خصوص این منطقه وجود دارد و سبب می شود که افراد بسیار زیادی اقدام به بازدید از منطقه گردشگری لواسان کنند، وجود کافه ها و رستوران های متعدد در این منطقه است. در واقع اگر به بازدید از منطقه گردشگری لواسان بروید، در همه جا، کافه ها و رستوران های متعددی را مشاهده خواهید کرد که هر کدام، دارای جذابیت های مخصوص به خود بوده و افراد با سلیقه های متفاوت را به سمت خود جذب می کند. لازم به ذکر است که در منطقه گردشگری لواسان، دیدنی های متعددی وجود دارد که می توان بهترین و عالی ترین اوقات خود را در ان سپری کرد.

تنوع رستوران ها در این منطقه به حدی است که هر فردی می تواند با توجه به سلیقه خود، اقدام به بازدید از آن کند و طعم بی نظیر غذا ها را در این رستوران ها و هنگام تماشای چشم انداز بی نظیری که در تمامی بخش های لواسان وجود دارد بچشد. اگر به دنبال کافه ها و رستوران های خاص در شهر تهران می گردید و دوست دارید تا عالی ترین و بی نظیر ترین رستوران ها را که دارای ویوی بسیار زیبا به سمت چشم انداز های بی نظیر را دارند تجربه غذا خوردن را کسب کنید، رستوران های لواسان بهترین انتخاب برای شما است.

همچنین باید اشاره کنیم که آب و هوای عالی و بی نظیری که در این منطقه وجود دارد سبب شده است تا عمومی رستوران های این منطقه، با داشتن بالکن ها، بهترین و عالی ترین شرایط و موقعیت ها را برای نشستن بازدید کنندگان فراهم سازند.

به طور کلی گشت و گذار در این منطقه بسیار لذت بخش و عالی بوده و اگر تا به حال به بازدید از رستوران ها و کافه های لواسان نرفته اید، توصیه می کنیم حتما در اولین فرصت، برای خوردن غذاهای بی نظیر این رستوران ها در هنگام تماشای چشم انداز زیبای اطراف اقدام کنید و لذت بخش ترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در رستوران های این منطقه سپری کنید. اگر ساکن تهران نیستید، می توانید با اجاره روزانه خانه در تهران، در یکی از محله های شهر تهران سکونت کنید و به راحتی خود را به منطقه لواسان برسانید و در نهایت، پس از سپری کردن روز خود به آپارتمان خود برگشته و روزی به یاد ماندنی و عالی را تجربه کنید.

بازدید از این منطقه گردشگری را از دست ندهید!

لواسان یکی از بهترین و عالی ترین گزینه ها برای گشت و گذار است که همه روزه افراد بسیار زیادی برای تفریح و تجربه روزی خاطره انگیز به آن سفر می کنند. منطقه گردشگری لواسان یکی از بهترین و عالی تری گزینه های کردشگری در شهر تهران بوده که همه روزه افراد بسیار زیادی به بازدید از آن می روند. به طور کلی، در اطراف شهر تهران جاذبه های گردشگری متعددی وجود دارد که با بازدید از آن ها می توان یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین اوقاتخ خود را سپری کرد. یکی از بهترین و مشهور ترین آن ها منطقه گردشگری لواسان است که همه روزه توجه افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند. شما نیز می توانید به راحتی اقدام به بازدید از آن کنید و در نهایت، اوقات بسیار عالی و خوبی را در این منطقه به ثبت برسانید.

1