19 آوریل 2024 - 05:27

دولت از صنعت هتلداری و گردشگری حمایت کند

2 مارس 2020 - 17:40 dsfr.ir/ju69a

رئیس هیئت مدیره جامعه هتلداران استان اردبیل گفت: دولت از سرمایه گذاران صنعت گردشگری حمایت واقعی داشته باشد.

به گزارش دنیای سفر به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران استان اردبیل گفت: فعالان صنعت گردشگری از دولت و مجلس حمایتی می خواهند که عملا برای بهره برداران و سرمایه گذاران صنعت گردشگری مفید واقع شود.

وی افزود: هتل ها و مراکز اقامتی فعلا به هیچ عنوان مجاز به پذیرش نیستند و برای فعالیت مجدد هتل ها و مراکز اقامتی تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ وزارت گردشگری هستیم.

جعفر بذری بیان کرد: اولویت ما حفظ سلامت عمومی مردم بوده و رعایت تصمیمات ستاد ملی کرونا خط قرمز ماست، به طوری که ابلاغیه ممنوعیت پذیرش مسافر و گردشگر از همان ابتدا به تمام مراکز اقامتی استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: اعضای جامعه هتلداران و تاسیسات گردشگری استان اردبیل جزو اولین ها در سطح کشور بودند که با شعار «حفظ سلامت عمومی مردم خط قرمز ماست»، کسب و کار خود را تعطیل کردند.

بازرس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا صنعت گردشگری بزرگترین ضربه را متحمل شده است.

رئیس هیات مدیره جامعه هتل ها و مراکز اقامتی استان اردبیل با بیان اینکه تصمیمات ماخوذه فعلی، فعالان گردشگری را رسما بدهکار دولت می کند افزود: از مسؤولان کشوری و استانی تقاضا داریم برای صنعت گردشگری و هتلداری، بسته های حمایت ویژه در نظر بگیرند تا مانع ورشکستگی کامل سرمایه گذاران گردشگری شود.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی تسهیلات با سود ۱۲ رقمی با مدت زمان بازپرداخت کوتاه که در نظر گرفته شده کارساز صنعت شکننده گردشگری نخواهد بود بلکه انتظار می رود منابع بلاعوض و تسهیلات کم بهره با بازپرداخت طولانی مدت به این بخش اختصاص یابد.

بذری گفت: با طولانی شدن شرایط کرونایی حاکم، صنعت گردشگری متحمل خسارات هنگفتی خواهد شد و چنانچه حمایت ها در این زمینه به شکل واقعی، عملی و کارساز نباشد، سرمایه گذاران این بخش بیشتر متضرر می شوند.

1