24 آوریل 2024 - 09:57

معرفی ۶ کشور و ۸ شهر برای «سفر ایمن»

21 ژوئن 2020 - 09:50 dsfr.ir/tq4t3

تمبر جهانی ایمنی و بهداشت سفر

شورای جهانی سفر و گردشگری به شش کشور و هشت شهر «تمبر ایمنی و بهداشت» داد. این تمبر به مسافران امکان می‌دهد تا دولت‌ها و مشاغل گردشگری را که به دنبال شیوع ویروس کرونا، استانداردهای جهانی بهداشت را رعایت کرده‌اند، بشناسند و «سفر ایمن» را تجربه کنند.

کشورهای عربستان، ترکیه، اسلوونی، بلغارستان، پرتغال و موریتانی و شهرهای سویا، مادرید، بارسلون (اسپانیا)، مکزیو، کنکون، یوکاتان، باخا کالیفرنیا (مکزیک) و اونتاریو (کانادا) نخستین مقاصدی هستند که با اجرای استانداردها و پروتکل‌های جهانی بهداشت، «تمبر ایمنی و بهداشت» را از شورای جهانی سفر و گردشگری دریافت و برای پذیرش مسافر و گردشگر اعلام آمادگی کرده‌اند.

این تمبر پروژه جدید سازمان جهانی سفر و گردشگری است که با همه‌گیری ویروس کرونا به اجرا گذاشته شده است. تمبر ایمنی و بهداشت با طراحی خاص به مسافران امکان می‌دهد دولت‌ها و مشاغل گردشگری را که پروتکل‌های استاندارد جهانی بهداشت را اجرا می‌کنند، بشناسند و بتوانند «سفرهای ایمن» را تجربه کنند. تمبر جهانی ایمنی برای کمک به بازسازی اعتماد مسافران و سرعت بخشیدن به بهبود جریان سفر و صنعت گردشگری در سراسر جهان طراحی شده و سازمان جهانی جهانگردی هم آن را تایید و از این پروژه حمایت کرده است.

شورای جهانی سفر و گردشگری اعلام کرده است که مشاغل واجد شرایط همچون هتل‌ها، رستوران‌ها، خطوط هوایی و کروزها، اپراتورهای تور، مراکز خرید، حمل و نقل و فرودگاه‌ها می‌توانند پس از اجرای پروتکل‌های ایمنی و بهداشت که این سازمان تهیه کرده است، این تمبر را دریافت کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1