29 مارس 2024 - 04:06

اجرای تورهای گردشگری محدودیتی ندارد

31 می 2020 - 14:20 dsfr.ir/7a8w2

اجرای تورهای گردشگری محدودیتی ندارد
donyayesafar.com
تورهای گردشگری

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: محدودیتی برای برنامه ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری توسط فعالان بخش خصوصی وجود ندارد.

به نقل از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری ـ معاون گردشگری و دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، گفت: در حال حاضر تمام حلقه های زنجیره خدمات گردشگری کشور اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، سایت ها و مراکز فرهنگی ـ تاریخی و طبیعت گردی فعال اند و محدودیتی برای برنامه ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری در داخل کشور وجود ندارد.

او افزود: به زودی طبق رایزنی های صورت گرفته با ستاد ملی کرونا و دستگاه های فرابخشی مربوطه، زمان و سازوکار لازم برای ورود گردشگران خارجی اعلام خواهد شد.

معاون گردشگری یادآور شد: برقراری کلیه فرآیندهای حوزه گردشگری بر اساس پروتکل های تعریف شده در قالب سفر هوشمند و رعایت ضوابط بهداشتی انجام می شود. 

دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تشریح روند اعطای تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری نیز گفت: در حال حاضر مدارک آن دسته از شاغلان صنعت گردشگری که دارای کد کارگاهی و بیمه تامین اجتماعی هستند، پیرو دریافت پیامک مربوطه در حال ارسال به بانک های عامل است و آن دسته افرادی که تا کنون پیامک دریافت نکرده اند باید مشخصات و مدارک خود را در سامانه وزارت کار برای رسیدگی دوباره ثبت کنند.

تیموری افزود: مشاغلی چون فعالان بوم گردی، راهنمایان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی در این صنعت وجود دارند که متاسفانه از امکان کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی بی بهره هستند، با این حال برابر رایزنی ها و تلاش هایی که صورت گرفته، ساز و کار اجرایی لازم برای اعطای تسهیلات به این گروه در قالب تفاهم نامه مشترک میان وزارت گردشگری و وزارت کار در دست اقدام است که به زودی اعلام می شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1