13 آوریل 2024 - 12:55

اسرار آمیزترین جنگل های جهان

12 می 2020 - 15:20 dsfr.ir/cf75a

جنگل های اسرار آمیز

جنگل ها مملو از زیبایی و راز هستند، با اینکه همه جنگل ها دوست داشتنی اند، اما برخی از آنها سراسر شگفتی هستند. در جای جای کره زمین مناظق بکر و ناشناخته ای وجود دارند که طبیعتگرادان را از هر سرزمینی به سمت خود می کشانند.

جنگل سیاه، آلمان
​​​​نام این جنگل خودش مرموز به نظر می رسد، و دلیل آن این است که جنگل سیاه در آلمان به عنوان محل بسیاری از افسانه ها شناخته می شود. جنگل سیاه از داستان های ارواح گرفته تا راه های تاریک و مبهم جنگلی را به همراه تصویری از قصه های پریان و وحشت در ذهن تداعی می کند. اما نگران نباشید: این منطقه در جنوب غربی آلمان با روستاهای بسیاری همسایه است و مسیرهای پیاده روی امن و زیبایی نیز دارد که در صورت تمایل می توانید از طریق یکی از همین روستاها به بازدید جنگل سیاه بروید.

هالربس، بلژیک
​​​​​​​بهار هر سال، زمین این جنگل بلژیکی پوشیده از گل های آبی می شود و آن را شبیه یک فرش بنفش آبی می کند. این منظره باعث می شود مسافران احساس کنند در حال راه رفتن در یک داستان تخیلی هستند. ​

جنگل راتا، نیوزیلند
​​​​​​​​راتا نوعی درخت در نیوزیلند است و این جنگل در جزیره اندربی با تنه و شاخه های درختان گره دار پر شده است. مسیرهای پیاده روی زیادی در جنگل و در جزیره وجود دارد که هرکدام جذابیتی خاص برای گردشگران به همراه دارد.

جنگل کج، لهستان
​​​​​​​جنگل کج در لهستان واقع شده است و تا به امروز هیچ کس نمی داند که چرا همه درختان به یک شکل خم شده اند. فرض قوی بر این است که ۴۰۰ درخت کاج در این بیشه در حدود سال ۱۹۳۰ کاشته شده اند، احتمالا برای تولید الوار همراه با منحنی طبیعی برای قایق کاشته شده اند. اما راز اصلی هنوز پنهان است.

گوبلین (جن، دیو) فارست، نیوزیلند
​​​​​​​این اسم به خودی خود حرف می زند: جنگل گوبلین ترسناک و واقعا منحصر به فرد است و چیزی نیست که قبلا دیده باشید. این جنگل را با ورود به پارک جنگلی تاراروآ پیدا کنید، سپس تا جنگل های واقع در کوه تاراناکی که در حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ متر ارتفاع دارند، پیاده روی کنید. درختان گوبلین همگی پوشیده از خزه هستند. چون این منطقه خیلی مه آلود است و در معرض بارش باران قرار دارد درختان همیشه با خزه سبز پوشیده شده اند.

استانتون مور، بریتانیا
​​​​​​​این جنگل زیبا در منطقه استانتون مور در شمال انگلستان واقع شده است. همچنین جنگل استانتون مور محل یک خلنگ زار با دایره ها و سنگ های مرموز عصر برنز است. 

دریای درختان یا اوکیگیهارا، ژاپن
​​​​​​​​جنگل اوکیگیهارا در کنار کوه فوجی قرار دارد. فوجی در ژاپن به دریای درختان مشهور است چون این منطقه درختانی بسیار وسیع و گسترده و متراکم دارد. با حضور در این جنگل به راحتی در بین درختان گم می شوید، و اغلب برای جلوگیری از گم شدن، از یک نوار بر روی درختان استفاده می کنند.

1