29 مارس 2024 - 13:53

تکذیب ممنوعیت ورود گردشگران به ایتالیا تا پایان سال

4 می 2020 - 13:20 dsfr.ir/eq24c

گردشگری ایتالیا

وزیر فرهنگ و گردشگری ایتالیا خبر مرتبط با بسته بودن مرزهای این کشور به روی گردشگران خارجی را تا پایان سال جاری میلادی رد کرد.

روزنامه ایتالیایی «لا رپوبلیکا» چندی پیش با انتشار  مصاحبه ای به نقل از «داریو فرانچسکینی» وزیر فرهنگ و گردشگری ایتالیا اعلام کرد که مرزهای این کشور در سایه شیوع ویروس کرونا تا پایان سال به روی توریست های خارجی بسته خواهند ماند؛ خبری که به سرعت در شبکه های اجتماعی و پایگاه های خبری داخلی و خارجی بازنشر داده شد. 

«فرانچسکینی» در گفتگویی جدید با روزنامه ایتالیایی «ایل ماساجرو» در این باره عنوان کرده است: "بسیار روشن است که هرگز درباره بستن مرزهای ایتالیا به روی گردشگران در سال ۲۰۲۰ صحبت و حتی فکر نکرده ام و اکنون تلاش هایم کاملا بر خلاف این ادعاست. چند روز پیش در نشست ویژه وزرای گردشگری اتحادیه اروپا پیشنهاد ایجاد دستورالعمل های مشترک و هماهنگ در سراسر اروپا را در مواجهه با خطر شیوع ویروس کرونا مطرح کردم که بر اساس آن توریست ها می توانند آزادانه در اتحادیه اروپا به سفر بپردازند. بنابراین ما مذاکرات دو جانبه ای را با کشورهایی آغاز کردیم که توریست های متعددی را به ایتالیا می فرستند.

وزیر فرهنگ و گردشگری ایتالیا همچنین گفت: متاسفانه اخبار جعلی پیرامون بستن مرزهای ایتالیا با اهداف خصمانه نسبت به کشورمان در حال منتشر شدن است.

«جورجیو پالموچی» رئیس آژانس ملی گردشگری ایتالیا نیز با اشاره به این که گردشگری در ایتالیا دوباره و با حداکثر ایمنی و احتیاط ها آغاز خواهد شد، گفت: وزیر فرهنگ نیز به صراحت عنوان کرد که بستن هیچ مرزی را در آینده در نظر نداریم. به کسانی که عاشق ایتالیا هستند اجازه ورود به ایتالیا را بر اساس تمهیدات دولتی و منطقه ای داده خواهد شد. 

وی همچنین عنوان کرد که از لحاظ فنی در حال حاضر و هیچ زمانی مرزهای ایتالیا بسته نبوده است اما به سبب مقررات سختگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هم اکنون سفر به ایتالیا تقریبا غیرممکن است. 

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1