28 مارس 2024 - 06:46
با همکاری وزارت ارتباطات

موزه های کشور به اینترنت رایگان مجهز می شوند

18 آوریل 2020 - 12:40 dsfr.ir/zo6ni

موزه

همه موزه های کشور با همکاری وزارت ارتباطات به اینترنت مجهز می شوند در فاز اول موزه های اطراف میدان مشق تهران به اینترنت رایگان متصل شده اند.

قرار است پس از راه اندازی اینترنت هفت موزه در تهران، همه موزه های کشور دارای اینترنت رایگان شوند در فاز اول موزه های میدان مشق تهران شامل موزه ایران باستان، موزه ملک، موزه سفال و آبگینه، موزه دوران اسلامی، موزه علم و فناوری، موزه ارتباطات دارای اینترنت شده اند اینترنت موزه انقلاب و دفاع مقدس نیز همین روزها وصل خواهد شد.

در همین فاز اول و تا یک ماه آینده موزه های تهران و در فاز بعدی موزه های کشور به اینترنت سراسری متصل خواهند شد. این موزه ها می توانند با استفاده از اینترنت رایگان از فناوری های روز مانند QR یا اینترنت اشیا و یا پادکست، ویدئو و هر آنچه که به شکل جدیدی می تواند در معرفی موزه ها و جذب مخاطب کمک کند، دست پیدا کنند.

استفاده از تکنولوژی های روز منوط به این است که موزه های ایران اینترنت با سرعت و مناسبی را داشته باشند. وزارت ارتباطات در نظر دارد تا اینترنت موزه ای را بدون هزینه و محدودیت برای همه موزه ها ایجاد کند تا هم موزه ها داران به آن دسترسی داشته باشند و هم مخاطبان موزه ها. بنابراین همه موزه های دولتی و حتی موزه های خصوصی می توانند درخواست شأن را به وزارت ارتباطات ارائه کنند.

این ایده از آنجا شکل گرفت که در روزهای تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا، موزه های کشور، بسیاری از بازدیدکنندگان خود را از دست دادند. موزه داران به این نتیجه رسیدند که تا کنون این مراکز گردشگری و تاریخی در استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های جدید عقب مانده اند. درحالی که موزه های کشورهای دیگر در این زمینه موفق عمل کرده و حتی در دوران قرنطینه و یا تعطیلی موزه ها، بازدیدکنندگان مجازی خود را همچنان داشتند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1