24 آوریل 2024 - 16:16

کروناویروس فرصتی برای پاکسازی جنگل ابر

12 مارس 2020 - 15:00 dsfr.ir/ck5ej

کروناویروس فرصتی برای پاکسازی جنگل ابر
rasekhoon.net
جنگل ابر

سمنان شیوع کروناویروس و ممنوعیت ورود گردشگران به سایت های تاریخی و گردشگری و از جمله سایت گردشگری منحصربه فرد جنگل ابر فرصتی فراهم کرده که این جنگل زیبا از زباله ها پاکسازی شود.

محمدرضا اسلامی دهیار روستای ابر از برنامه ریزی برای ایجاد یک فضای سبز سه هکتاری در روستای ابر در شهرستان شاهرود خبر داد.

محمدرضا اسلامی اظهار کرد: این زمین سه هکتاری تحویل دهیاری شده و روز گذشته و در اولین گام در یک هکتار از آن درختکاری انجام شد.
وی با بیان اینکه فاز دوم این طرح در سال آتی اجرایی می شود افزود: این فضای سبز سه هکتاری در اراضی همجوار روستای ابر قرار دارد و زمین آن از سوی منابع طبیعی به دهیاری واگذار شده است.

دهیار روستای ابر از کشت گونه های سازگار با منطقه در این اراضی خبر داد و خاطرنشان کرد: اورس، افرا، سرو، ون و...از جمله گونه هایی است که در این فاز کشت شده است.

وی با اشاره به حجم بالای بازدید گردشگران از جنگل ابر تصریح کرد: این فضای سبز و جنگل کاری در آینده می تواند مورد استفاده گردشگران این روستای هدف گردشگری نیز قرار گیرد.

اسلامی از جنگل ابر به عنوان یکی از مهمترین سایت های گردشگری استان نام برد و افزود: دهیاری برای حفاظت از این سرمایه ارزشمند همه توان خود را به کار می گیرد.
وی از جمع آوری روزانه زباله های جنگل ابر خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل شیوع کروناویروس و به دنبال ابلاغیه استانداری و علوم پزشکی از ورود گردشگر به محدوده جنگل و همچنین اقامت گردشگران در روستای ابر جلوگیری می شود.
جنگل ابر در حوالی روستایی به همین نام در بخ بسطام شاهرود واقع شده و به باور کارشناسان این جنگل زیبا، آخرین بازمانده جنگل های باستانی جهان است و علاوه بر این ویژگی، اکوتون بودن آن و وجود تله گاه ابرهای متراکم و امکان شکل گیری اقیانوسی از ابر در آن اسبب شده این جنگل مورد توجه بسیاری از دوستداران طبیعت قرار بگیرد چرا که این ویژگی ها به صورت همزمان در هیچ جنگل دیگری در دنیا وجود ندارد و همین سبب اهمیت خاص این جنگل منحصر به فرد شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1