18 آوریل 2024 - 19:47

حدود ۳۰ هزار هکتار از جنگل‎های رودبار در آتش سوخت

10 فوریه 2020 - 09:00 dsfr.ir/qr1kz

آتش سوزی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان از مهار شدن آتش سوزی جنگل ها در این استان خبر داد.

«سرهنگ محمد قربانی» فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان درباره آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل های گیلان گفت: از شب گذشته وضعیت جوی استان با سرما و باد سرد همراه بوده است و در حال حاضر نیز بارندگی داریم. از ساعت ۲۲ شب گذشته به بعد تمام حریق ها اطفاء شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در جنگل ها آتش سوزی نداریم که در حال گسترده شدن باشد، زیرا از بعدازظهر روز گذشته از گسترش آتش جلوگیری به عمل آمده است. البته ممکن است درخت ها و کنده ‎هایی که روی زمین افتا ده اند دودهایی را از خود ساطع کنند که امکان شعله ور شدن آنها وجود ندارد.

سرهنگ قربانی گفت: برای بررسی خسارت ها به سادگی نمی توان به نتیجه رسید و باید کارشناسان ما بررسی ها را از امروز آغاز کنند. تا ساعت ۱۰ شب گذشته ۹۹ درصد حریق ها در ۶۲ تا ۶۴ نقطه رسیده بود که بعضا تا شعاع های ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر را در بر گرفته بودند. نیروهای ما آماده باش کامل بودند و اجازه ندادند حریق گسترده شود.

قربانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان در پاسخ به این سوال که حریق چه وسعتی از جنگل های گیلان را درگیر کرده است، گفت: ۹۹ درصد حریق ها که در سطح استان رخ داده حدود ۱۳۰ تا ۱۳۵ هکتار بوده است که همگی سطحی بوده اند، ولی فعلا آمار دقیق نیست. ما ۱۶ شهرستان در استان داریم که به جز شهرستان‎های املش، آستانه اشرفیه و رودسر مابقی شهرستان ها در حوزه حریق قرار داشتند.

وی درباره وضعیت آب و هوای استان گیلان گفت: در حال حاضر هوای استان بسیار سرد بوده و بارندگی داریم. همچنین گزارش شده که رشت فردا بارندگی خواهد داشت. لازم به ذکر است که بیشترین حریق ما در رودبار بوده که حدود ۳۰ هزار هکتار را در بر گرفته است. ما دیگر در این مناطق گسترش آتش و شعله ای نداریم.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایلنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1