20 آوریل 2024 - 10:32

کسادی نیویورک بدون گردشگران چینی

6 فوریه 2020 - 09:00 dsfr.ir/af51v

نیویورک

با وجود ممنوعیت های مسافرتی متعدد برای گردشگران چینی، «نیویورک» و دیگر مقاصد گردشگری جهان با کاهش قابل توجه تقاضا برای هتل و رستوران مواجه شده اند.

مدیر یک هتل که در نزدیکی فرودگاه «بین المللی لیبرتی نیوآرک» واقع شده و از لحاظ درآمد همواره به گردشگران چینی وابسته است، خسارتی را که عواقب ناشی از شیوع ویروس «کرونا» به این هتل وارد کرده ۱۰۰ هزار دلار تخمین زده است.

یک کمپانی تورهای گردشگری به زبان چینی که در «منهتن» مستقر است نیز این روزها با ۳۰۰ مورد لغو از سوی گردشگران چینی که این هفته نتوانسته اند به نیویورک سفر کنند، مواجه شده است.

مالک یک آژانس مسافرتی که در منطقه «کویینز» شهر نیویورک واقع است و برای هفته جاری و هفته آینده سفرهایی را برای ۲۰۰ گردشگر چینی رزرو کرده بود، از همین حالا به فکر این است که چه زمانی مجبور خواهد شد به منظور تعدیل نیرو، دو نفر از کارمندهای خود را اخراج کند.

درحالی که مسوولان حوزه سلامت در تلاشند تا شیوع این ویروس در جهان را کنترل کنند، گرداننده های تورهای مسافرتی و آژانس های مسافرتی مستقر در نیویورک با خسارت های اقتصادی ای که در پی اتاق های خالی هتل ها و صندلی های خالی اتوبوس های گردشگری به وجود آمده، دست و پنجه نرم می کنند.

«الیزابت چین» که گرداننده یک آژانس مسافرتی در نیویورک است، می گوید: «این موضوع به یک معضل مالی جدی تبدیل خواهد شد. سفرها و تورهای گردشگری لغو شده اند.» 

 این روزها که دولت چین خروج تورهای گروهی از چین را ممنوع کرده و بسیاری از خطوط هوایی خدمات خود به این کشور را به حالت تعلیق درآورده اند، شهرهای بسیاری در سراسر جهان با بحران در حوزه صنعت گردشگری مواجه شده اند.

از زمانی که دو مورد مبتلا به این ویروس در انگلستان تایید شد، گرداننده های رستوران در محله چینی های لندن با افت شدید اقتصادی روبه رو شده اند.

«مارتین ما» که یک رستوران دار در محله چینی های لندن است می گوید: «در مقایسه با چند ماه اخیر، ما تقریبا ۵۰ درصد از مشتری های خود را از دست داده ایم و دلیل آن ویروس جدید «کرونا» است.»

با این که مقام های نیویورک معتقدند اقدام ها و هشدارهای پیشگیرانه خود را به نحوی اجرا و منتقل کرده اند که سبب هراس مردم نشود، مالکان رستوران ها و فروشگاه های سه منطقه بزرگ چینی ها در نیویورک می گویند، ویروس « کرونا» و ترس از شیوع آن تجارت آن ها را دچار خسارت های جدی کرده است.

مقام های نیویورک سه مورد احتمالی مبتلا به این ویروس را شناسایی کرده اند. روز سه شنبه، نتیجه بررسی ها روی یکی از این افراد منفی بود ولی نتیجه آزمایش های دو فرد دیگر هنوز مشخص نیست.

کارکنان و مالکان رستوران هایی که در محله چینی « منهتن» واقع شده اند می گویند وضعیت کسب و کار آن ها طی ۱۰ روز گذشته ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش داشته است.

در شهر نیویورک، گردشگران چینی دومین گروه گردشگران خارجی محسوب می شوند. (گردشگران بریتانیایی در رتبه نخست قرار می گیرند.)

در سال ۲۰۱۸، گردشگران چینی سومین گروه بزرگ گردشگران خارجی ایالات متحده محسوب شدند و شهر نیویورک و لس آنجلس از محبوب ترین شهرهای آن ها بودند.

 «توریسم اکانامیکس» که یک کمپانی تحقیقاتی در زمینه صنعت گردشگری است، حدود ۲۸ درصد کاهش گردشگران چینی را برای ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ برآورد کرده است. این کمپانی برای ارائه نتایج این پیش بینی، از داده های موجود درباره شیوع ویروس بیماری « سارس» استفاده کرده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1