29 مارس 2024 - 15:42

بیمه راهنمایان گردشگری تصویب شد

28 ژانویه 2020 - 11:00 dsfr.ir/yk4bc

بیمه راهنمایان گردشگری تصویب شد

تیموری در مراسم رونمایی پوستر نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، از تصویب تخصیص بیمه به راهنمایان گردشگری خبر داد.

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی گفت: خوشحالیم که امروز در شرایطی از پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که امسال صنایع دستی نیز در کنار آن قرار گرفته، رونمایی می کنیم که اولین و جذاب ترین ویژگی مردم ما از نظر گردشگران خارجی مهمان نوازی و مهربانی است. البته گردشگری جهان امروزه از حوزه گردشگری انبوه خارج شده و حوزه های مختلف گردشگری را مدنظر قرار داده است. بنابراین ما تلاش می کنیم در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران همه ظرفیت های کشورمان را به نمایش بگذاریم.

او از وقایع ناگواری که روی صنعت گردشگری تأثیر می گذارند، یاد و اظهار کرد: این اتفاقات بخشی از واقعیت های صنعت گردشگری است، اما ما امروز در کنار یکدیگر قرار گرفته ایم و می خواهیم به روز های پررونق گردشگری کشور برگردیم. اگر قرار باشد که یأس و ناامیدی بر ما مستولی شود، برگشت به روز های پررونق سخت خواهد بود؛ بنابراین ما با برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری کشور در قالب بخشی از برنامه اقدام فوری به دنبال ترمیم صنعت گردشگری کشورمان هستیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برگزاری نمایشگاه گردشگری همزمان با فرارسیدن دهه فجر این پیام را می دهد که گردشگری ما نشاط و شادمانی دارد. اتحادیه اروپا نیز در روز پنجشنبه گفت آسمان ایران امن است. البته بهتر است ما از ارجاع به خبر های تلخ گذشته اجتناب کنیم.

چند خبر خوب برای گردشگری کشور
تیموری با اشاره به عزم دولت برای رونق گردشگری به رغم برخی انتقادها گفت: افتخار صنعت گردشگری ما این است که همراه با تلاطم ها پیش می رود و ما در ۱۰ماه گذشته ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر داشته ایم. البته دغدغه دوستان به خاطر این است که می دانیم صنعت گردشگری باید بیش از آن چه امروز هست در مرکز توجه مسئولان قرار بگیرد. در صحبت با نمایندگان مجلس نیز متوجه شدیم که مالیات جدیدی برای سفر های خروجی تعیین نشده و مصوبه اخیر همان عوارض است. در روز های اخیر نیز بیمه راهنمایان گردشگری برای اولین بار مصوب شد. معافیت از مالیات بر ارزش افزوده تور های ورودی نیز دیروز تصویب شد. این خبر ها نشان دهنده همراهی همه مسئولان برای رونق بخشی به صنعت گردشگری است.

وی گفت: ما در کنار توجه به گردشگری ورودی به گردشگری داخلی نیز توجه داریم؛ البته سرمایه گذاران رسمی گردشگران ما آنچنان که باید و شاید درگیر گردشگری داخلی نیستند، اما این به معنای بی رونق بودن گردشگری داخلی نیست. ما باید به ارائه بسته ای برای رونق بخشیدن هرچه بیشتر به سفر های برنامه ریزی شده داخلی بپردازیم. برنامه ملی گردشگری ما در حال انجام است و سند راهبردی گردشگری نیز در کمیسیون تخصصی دولت رای آورده است و اکنون منتظر تصویب آن در جلسه رسمی هیئت دولت هستیم.

مسئولان چوب لای چرخ صنعت گردشگری می گذارند
رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، هم در برنامه رونمایی از پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی گفت: در شرایط بسیار بدی که ابر و باد و مه و خورشید و فلک در تلاش برای بازدارندگی چرخه گردشگری کشور هستند، مسئولان حوزه گردشگری تلاش می کنند چرخش چرخ گردشگری کشور را تسهیل کنند. امروز در حالی که ما تلاش می کنیم در حوزه گردشگری فعالیت کنیم، برخی از مسئولان که در پروسه قانون گذاری فعالیت می کنند، چوب لای چرخ گردشگری می گذارند.

او افزود: گردشگری همچون گوسفندی است که در عروسی و عزا ذبح می شود؛ به این معنا که هر کسی برای انتخاب خودش از گردشگری صحبت می کند. البته امروز بخش خصوصی دست در دست بخش دولتی تلاش می کند که چرخه گردشگری را بچرخاند. امروز برخی از کشورها که در کشور ما منافع دارند، به راحتی می گویند دیگر به ایران نمی آییم. البته ما منت آنها را نمی کشیم و از معاونت گردشگری می خواهیم که برای آنها ضوابطی بگذارد که بنا بر آن ضوابط اگر می خواهند به کشورمان بیایند و بر اساس خواسته های ما عمل کنند.

1