19 مارس 2024 - 12:25

چرخ تاکسی به یاری چرخ گردشگری استان مرکزی می آید

5 ژانویه 2020 - 13:00 dsfr.ir/to53j

چرخ تاکسی به یاری چرخ گردشگری استان مرکزی می آید
dehgolansheyda.com
تاکسی

مرکزی دوره آموزشی توانمندسازی مهارت های رانندگان تاکسی در حوزه خدمات گردشگری و اصول رفتار با گردشگر برگزار شد.

براساس اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، علیرضا ایزدی با اشاره به نقش ویژه بخش حمل و نقل در توسعه گردشگری منطقه اظهار کرد: با هدف بالا بردن سطح آگاهی رانندگان درباره اصول رفتار با گردشگران و شناخت جاذبه ‏های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، معنوی و آشنا کردن آنان با مسیرهای گردشگری استان، آموزش نحوه برخورد با گردشگران، ویژه رانندگان تاکسی برگزار شد.

در این دوره آموزشی رانندگان تاکسی تحت پوشش سازمان تاکسیرانی اراک حضور داشتند. در این دوره آموزشی آشنایی رانندگان با گردشگر و تاثیر حضور گردشگران در اقتصاد استان و همچنین چگونگی رفتار با گردشگر و مهارت ارتباطی و روش های ارتباط کاری با گردشگر و درک گردشگر توضیح داده شد، در ضمن به کلیه رانندگان بروشورهای جاذبه های گردشگری استان نیز ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، استان مرکزی گفت: این دوره آموزشی با همکاری تاکسیرانی اراک و به همت مؤسسه آموزشی ساتراس با تدریس مهندس نظام آبادی در سالن همایشهای پارک علم و فن آوری اراک برگزار شد.

فارغ از مباحث اقتصادی، تاکسیرانی از مشاغل تاثیرگذار در ارتقاء فرهنگ جامعه و کیفیت محیط محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: کمترین نقشی که در این حوزه می توان متصور شد این است که یک راننده تاکسی با حسن خلق و لحن مناسب بتواند حس و حال عمومی مسافران خود را اندکی بهبود بخشد. در صورتی که آراستگی اخلاقی و ظاهری توسط اکثریت رانندگان تاکسی رعایت شود دیدگاه عمومی جامعه را به این شغل تغییر خواهد داد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1